Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

TA BORT SYNK FRÅN ETT G-MAIL KONTO ?


Pelle Anka

Rekommendera Poster

Hejsan! Därför vore jag tacksam om NÅGON/NÅGRA med större kunskap än jag skulle kunna hjälpa mig ?? Har ett G-mail konto på min MacBookPro och tillika i min mobil (android) SonyXperia Arc S. Från till/mitt G-mail hade jag tidigare synkat mot ett MOMAIL-konto! Momail, har ju försvunnit (ganska plötsligt) och jag försöker nu att ta bort synken mot detta Momail-konto. Det ser OK ut, men likt f-baskat får jag när jag skriver och eller svarar på något mejl, först ett "förseningsmeddelande" till MOMAIL-kontot. Sedan c:a 12 timmar senare ett "MAIL DELIVERY STATUS NOTIFICATION - FAILED" och just till detta förbaskade MOMAIL-konto!!! Som sagt allt SER OK UT i BÅDE MOBILEN OCH PÅ MIN DATOR. Jag kommer helt enkel inte på vad det är som gör att detta fortsätter HELA TIDEN...... Har en APP i mobilen som heter "WHAT´S APP", med mitt mobilnr och jag börjar undra om det är DEN som ställer till eländet. För den "presenterar" mitt mobil nr EXAKT som MOMAIL gjorde.... Har dock inte vågat ge mig på att avinstallera denna ännu...... Eller är det något annat jag ej tänkt på/missat ??? För det är minst sagt jobbigt att få alla dessa onödiga mailen som i min mail-läsare klumpas ihop så det ex.vis kan stå att jag har 36 olästa mail i Inkorgen, tar jag då bort ett av dessa "klumpmail, har jag raderat 4st på en gång. Dessutom är man ju rädd att det URSPRUNGLIGA mailet "kommer bort".... HOPPAS PÅ NÅGONS HJÄLP OCH TACKAR SÅ HJÄRTLIGT PÅ FÖRHAND FÖR DENNE NÅGONS SVAR! MvhP A

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan inte logga in på Gmail på webben och där ställa in detta? var har du ställt in vidarebefordringen initialt? Det borde väl vara där, på gmail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack ´Monshi` !

 

Kommer nu på att jag borde tänk efter mer innan jag skrev, vilket också ditt svar säger! INITIALT gjorde jag denna vidarekopplingen i min mobil. Hade Gmail, Hotmail och min hemdators konto med från början, sedan då ATT JAG LA TILL DETTA MOMAIL-KONTO manuellt från deras dåvarande web. Momail finns som sagt inte längre, men hade använt det en längre tid, då det "trunkade" mailen och var på så sätt bra. Men jag märkte också att jag inte hängt med som jag borde, för MOMAIL, finns inte dag. Jag kan heller inte ens accessa mitt/mina konton där....

 

Att jag sedan plockade bort MOMAIL, MITT HEMDATOR KONTO - men lät synken mellan Gmail + Hotmail vara kvar såg ut att funka på Hotmail, men alltså inte på Gmail.

 

Men jag ska ta en dump och försöka se hur det kan ha blivit så här och även köra en "repair-update" av själva mobilen (ifall ngt ligger kvar där som jag inte får fram).

 

Då hoppas jag att det blir ordning o reda igen!!!

 

TACK FÖR DIN HJÄLP!

 

Mvh

 

P-A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk efter hur det är kopplat, vilken epost som hamnar var och vad som synkas med vad så ska du nog kunna få ordning på det.

 

På Gmail kan du exempelvis ställa in att epost ska viderbefordras, ta en titt på inställningarna under vidarebefordran och pop/imap på gmails hemsida.

Tror inte det är något i telefonen som orsakar detta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänk efter hur det är kopplat, vilken epost som hamnar var och vad som synkas med vad så ska du nog kunna få ordning på det.

 

På Gmail kan du exempelvis ställa in att epost ska viderbefordras, ta en titt på inställningarna under vidarebefordran och pop/imap på gmails hemsida.

Tror inte det är något i telefonen som orsakar detta.

 

OJ, OJ !!!!

 

FÅR TACKA DEJ IGEN! DU HADE SÅ RÄTT, SÅ RÄTT - MISSAT HELT ATT DET LÅG EN VIDAREBEF JUST TILL MOMAIL-KONTOT...

 

KÄNNER MEJ BÅDE DUM & TACKSAM!

Så enkelt var det. Jag som börjat....

 

ETT STORT TACK TILL DIG

 

Mvh

P A

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns inga dumma fråga, bara dumma svar.

 

Trevligt att det löste sig.

 

Ett litet sista välmenande ord från mig: Skrik inte på nätet

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...