Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Filer och bilder helt plötsligt borta från skrivbordet!


Harge10

Rekommendera Poster

Hej. Behöver verkligen hjälp här.

 

För någon dag sedan så surfade jag helt vanligt på nätet. Jag stängde ner firefox när jag var klar och då var allt som vanligt på skrivbodet, där jag hade sparat en massa filer och bilder, som nästan täckte hela skärmen. En stund senare surfade jag in på firefox igen och besökte diverse sidor, när jag sedan stängde ner rutan så märkte jag att alla filer hade försvunnit helt plötsligt, förutom genvägsfilerna till firefox och picasa3. Mapparna som var sparade på skrivbordet var också dom kvar men filerna inuti mapparna var borta. Där hade jag en massa bilder och dylikt.

 

EDIT: Det konstiga är att alla filer som jag har under C-program finns kvar. Samt alla filer som jag laddat ner på hårddisken.

 

Kan jag på något sätt få dessa filer tillbaka? Får småpanik då det var bilder som betydde mycket.

 

Jag har provat systemåterställning, funkade ej. Jag har inte råkat trycka något som gjort att filerna blir dolda. Jag har XP Professional på datorn.

 

Uppskattar verkligen hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Snälla, är det ingen som iaf har några ideér?

Du skriver inte att du kollat Papperskorgen men jag antar du har det? Eller?

 

Är det en och samma användare som är inloggad?

 

Att svara på sitt eget första inlägg (i en tråd) innebär att tråden flyttas från "Senast obesvarade trådar" och kan då tolkas som att det finns ett svar och blir därför "mindre" intressant..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du skriver inte att du kollat Papperskorgen men jag antar du har det? Eller?

 

Är det en och samma användare som är inloggad?

 

Att svara på sitt eget första inlägg (i en tråd) innebär att tråden flyttas från "Senast obesvarade trådar" och kan då tolkas som att det finns ett svar och blir därför "mindre" intressant..

 

Ja, har provat logga in som admin och som användare1. Papperskorgen har jag kollar, inget där.

 

Jag kan inte spara nya filer på skrivbordet, eller det går men efter ett tag försvinner dom också från skrivbordet.

 

Jag sparade en hel del filer på ett 8gb usb minne, men det ersättes med andra filer, kan man på något sätt "gå tillbaka" på usb-minnet och få tillbaka dom gamla filerna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte spara nya filer på skrivbordet, eller det går men efter ett tag försvinner dom också från skrivbordet.

 

Låter lite märkligt.. undrar om detta är ett fall för virusexperterna?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...