Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

PCI styrenhet?


gieron

Rekommendera Poster

Jag har nyligen blåst ur lite damm ur datorn. Kopplade bort alla anslutningar, och provade att uppgradera minnet. Minnet verkar datorn acceptera, men jag gick tillbaka till mitt ursprungsalternativ. Efter allt detta, så får jag felmeddelande: PCI-styrenhet för enkel kommunikation. Jag undrar om det kan vara en gammal modemdrivrutin som spökar, men jag har inte "bråkat" något med detta, tog bort modemikon långt tidigare innan dammblåsningen. Frågan är följande: Hur får man bort denna irriterande felmmeddelande varje gång man startar datorn?

Bifogar en skärmdump över systeminfot.

 

/lärjungenFelmeddelande.doc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fixat och klart. Det var modemet som spökade, jag provade sonika att plocka bort det ur datorn.

 

Jag har nyligen blåst ur lite damm ur datorn. Kopplade bort alla anslutningar, och provade att uppgradera minnet. Minnet verkar datorn acceptera, men jag gick tillbaka till mitt ursprungsalternativ. Efter allt detta, så får jag felmeddelande: PCI-styrenhet för enkel kommunikation. Jag undrar om det kan vara en gammal modemdrivrutin som spökar, men jag har inte "bråkat" något med detta, tog bort modemikon långt tidigare innan dammblåsningen. Frågan är följande: Hur får man bort denna irriterande felmmeddelande varje gång man startar datorn?

Bifogar en skärmdump över systeminfot.

 

/lärjungenFelmeddelande.doc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oh tack, jag blir lite generad över berömmet. Om du verkligen är flugfiskare skall du få fångstrapporter från Tjirtjam. Dit åker jag nästa vecka, och kopplar bort datorvärlden helt.

Du får en poäng för att du talade om lösningen.:rolleyes:

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det kan vara bra för andra med samma problem, som hittar till din tråd och då finner en lösning.

 

Har aldrig varit i Tjirtjam, däremot Killingefallet och ett par ställen till i Kaitumälven för ett par år sedan. Otroligt fint, bra väder, bra fiske och inget folk alls utom vi. Vi bodde i Kåta som vi hyrde, fast en natt sov vi ute under bar himmel, för fisket och vädret var så fantastiskt.

 

Självklart vore det kul om du berättar lite om fiskeresan, kanske med någon bild (det går bra att bifoga i inlägget).

Starta gärna en ny tråd om detta i Öppet forum.

 

Mvh :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...