Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjääälp med hörlurar!


mrs.none

Rekommendera Poster

Jag är i en stoor knipa!

Jag har lånat min brors hörlurar och så blev det glapp i de.. För när man rör sladden där den går in i hörlurarna (inte vid uttaget) så försvinner ljudet och kommer tillbaka, vilket med andra ord är otroligt jobbigt!

Så då va jag så smart att öppna den för att kolla vad felet var, så drar jag av alla sladdar för att löda om de.. och självklart.. jag minns inte vart de ska sitta -.-' Jag känner mig verkligen dum och är otroligt tacksam för hjälp med vart de ska sitta...=)

 

 

Såhär ser det ut just nu..

https://plus.google....961650903708961

 

ps. Jag är nybörjare så ni kanske tycker att vem som helst skulle kunnat klara detta.. Men har aldrig grejat i hörlurar förut.. x)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju "sumra" vilken ledare som är vad från pluggen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Teleplugg

 

Som jag ser det så är det ju egentligen bara två lödställen, inte fyra, eftersom de verkar vara ihoplödda två och två.

EN av dessa är ju jord/minus och där ska det då sitta två ledare, jord från pluggen och en till den andra "högtalaren".

Går det inte att se på någon av "högtalarna" vilken som är plus? Den brukar kunna var märkt med en röd färgklick?

 

Plus för den andra ska ju ihop med plus för den kanalen (jag vet inte vilken som är vilken på bilden) från pluggen. Finns inget annat lödställe? Eller var dessa bara skarvade?

 

Micken har väl en egen plugg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju "sumra" vilken ledare som är vad från pluggen.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Teleplugg

 

Som jag ser det så är det ju egentligen bara två lödställen, inte fyra, eftersom de verkar vara ihoplödda två och två.

EN av dessa är ju jord/minus och där ska det då sitta två ledare, jord från pluggen och en till den andra "högtalaren".