Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hostsman


pchb1knowfinder

Rekommendera Poster

pchb1knowfinder

Finns det nån med erfarenheter av det programmet . Jag laddade ner en mvps hosts fil ifrån Gizmo`s freeware för första gången . Uppdatering alltså . Datorn gick som den skulle efteråt . Sen så tänkte jag att jag skulle pröva med hostman för bekvämlighets skull och för att utöka med fler listor . Det ledde bara till att hela datorn låste sig , inget funkade , nästan . När jag inaktiverade h-man så gick datorn igen . Desto längre jag höll på med att in/avaktivera och `mecka ` för att få det att fungera så vart det bara värre och jag fick ta till felsäkert läge för att kunna avaktivera hostman . Det verkade inte vara något speciellt program det `krockade `med utan det mesta slutade att svara och bara låste sig . D.v.s kommandot jag gjorde låste sig och allt stod stilla och om jag dubbelklickade för att få fart på det hela så vitnade det mesta på skärmen och stod ännu mer stilla . Det var då som f-säkert läge var det enda som funkade . Nån som känner igen det, finns det nåt att göra för att lösa det så man kan köra med hostman och d.o filer ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Vet inte riktigt vad du menar med att inaktivera Hostsman eftersom man ändrar hosts-filen i programmet och sedan behöver ju inte programmet vara igång. Så vad gjorde du för att få igång datorn igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...
pchb1knowfinder

Bättre svara sent än aldrig, he he . Det sena svaret beror på att datorn har varit på reparation . Vad jag gjorde? Jo, i hostsman finns en ruta där det står enable hosts/disable hosts jag tolkar den som att man gör just det (rätta mig om jag har fel om inte annat så för min upplysnings skull ) det var vad jag menade att jag gjorde . Sen om det verkligen egentligen hade nån effekt just då är osäkert det kan ha varit andra reaktioner som låg bakom de effekter jag upplevde , den har som sagt varit på rep . Varför svarar jag nu , så sent , jo därför att jag skulle vilja kommunicera med dig cecilia om hostsman . Detta helt suveräna program , ett alldeles för okänt sådant med tanke på dess oerhörda nytta och säkerhetsbefrämjande Hoppas du nappar . Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, du inaktiverade den förbättrade hosts-filen och inte programmet Hostsman.

 

Jag har använt Hostsman för att få in MVPS Host men ingen annan lista. För några år sedan prövade jag med andra listor men tyckte att de blockerade för mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Precis , Inaktiverade filerna . Det är väl det man gör va ,eller . Beskriv vad det är man gör är du snäll det är det som är min fråga , alltså orsaken till min kommunikations invit . Programmet är ju så otroligt smidigt att installera och att ladda med filer och man slipper krångla med att ladda ner mvps hosts filer själv vilket inte är så lätt som det borde vara , många drar sig nog från det därför , synd . Det ökar ju på säkerheten på nät surfandet betydligt . Det har tillkommit fler filer numera att välja på men att ladda upp med alla kostar mer än det smakar som du själv var inne på . Själv har jag valt mvps och `peter lowes lista ` , en lista som rekommenderas av the windows club därför att han hängivet sysslar med att skapa en BRA blocklista och anses lite som en auktoritet på området . Tack för att du nappade .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, när "Enable Hosts" är vald så används den särskilda hosts-filen, men inte när den inte är vald.

 

Var det din fråga eller är det något mer du undrar över?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Nej då kära frun bara det .  Jag vill bara ha en bekräftelse ifrån nån som jag vet vet vad det handlar om . Det betyder alltså att man till e.x kan fullständigt inaktivera sina hostsfiler genom att Disabla så att säga desamma .  Man behöver alltså inte göra så som man annars skulle behöva göra utan hostsman .  Rätt ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pchb1knowfinder

Men det betyder inte att man inaktiverar den ursrungliga hosts filen som finns där innan hostsman , bara de potentiella filer som följer med hostsman ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...