Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konstig hotmail i samsung s2


fnurr

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har en rätt ny samsung galaxy s2 med en hotmail-app som jag kommer in direkt på gm att jag har sparat lösenordet. Dessutom har jag en app med ett kuvert med ett rött sigill på.Det heter e-post Dit kommer också all min mail utan vidare. Överst står, när jag trycker: KOMBINERAD VY och så min hotmail-adress. Sen har jag också lyckats få med ett kuvert som det står Gmail under (med ett rött M inuti)

 

 

MEN!! Varje dag, kommer en liten grå varningstriangel med ett utropstecken i allra överst på skärmen och den kommer tillbaka så fort jag tagit bort den.

När jag scrollar ner och ser vad det står, kan jag läsa: "Inloggningsfel för (och så min mailadress)"

"Tryck här om du vill logga in till ditt konto."

Så gör jag det. Då står det: LOGGA IN."Du angav fel lösenord eller så har kontot ändrats.Ange lösenordet igen."

så står min mailadress och under det en rad för lösenord.

Jag har provat mitt ordinarie lösenord som jag har i datorn och i mobilen annars.

Jag har provat alla andra siffer-och ordkombinationer jag kan tänka mej, men får bara svar att det är fel, försök igen. Inget om hur man får ett nytt eller påminns om sitt gamla...

VAD ÄR DETTA? Jag vet ju inte ens vart jag kommer om jag lyckas komma in?

Kan jag radera detta PÅ NÅT SÄTT UTAN ATT ALLT HÄNGER SEJ?

När jag går till redigeraknappen längst ner till vänster står webbläsarinloggning..

Behöver jag alla dessa mappar? Vad händer om jag tar bort G-mail och e-post och bata behåller mitt hotmail som nog är detenda jag behöver, eller?

Help, snälla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om jag hänger med riktigt men jag tycker det verkar som din hotmail-app även hanterar din Gmail.

(min app hanterar flera olika konton och kan ex. ha (visning av) gemensam inkorg.)

Det lösenord som efterfrågas skulle jag tro är det för din Gmail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Appen med som ser ut som ett brev med ett M i är din Gmail app. Där kommer alla dina bekräftelsemail från Google Play ifall du köper någon app.

 

Appen med ett brev och en sigill är den din ordinarie e-posthanterare. Du kan lägga till dina e-post konton i Hotmail där.

 

Dessa 2 appar är förinstallerade och kan inte tas bort (om du inte rootar din telefon, dvs ger dig själv fullständig behörighet att ändra och ta bort förinstallerade appar). Att roota telefonen är inte att rekommendera, då garanti och eventuell försäkring på telefonen ryker all världens väg efter du gjort det.

 

Angående ditt problem med varningstrianglar och utropstecken så skulle jag rekommendera att återställa mobilen till fabrikdata alternativt göra en hard reset.

 

Återställa till fabrikdata gör du genom:

 

Inställningar -> Säkerhetskopiera och återställ -> Återställning till fabriksdata

 

Hard reset gör du genom att:

 

1. Håll in Volym upp + Home

2. Fortsätt håll in dessa 2 knappar. Håll sedan även in Powerknappen (den på höger sida) i 2-3 sekunder

3. Släpp Powerknappen, men håll kvar Volym upp + Home

 

Går även göra en hard reset genom att ringa *2767*3855#

 

Efter återställning blir telefonen som ny igen

 

Är du osäker så finns guider även på:

http://www.hard-reset.com/samsung-i9100-galaxy-s2-hard-reset.html

 

Återställ mobilen samt kontrollera ifall det finns uppdateringar. Ifall problemen kvarstår kan det vara läge att lämna in den på service.

 

/Erik

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...