Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Window 7 Städning av HD


Torparen

Rekommendera Poster

Håller på att städa hårddisken. Har ett program med namnet "Microsoft Visual C++2005R O.S.V

 

Programmet finns ett ett stort antal med varierande slutprefix.

 

Någon som vet något om detta program?:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det krävs för att köra program programmerade i Visual C++. Det har troligtvis installerats tillsamans med något annat program du installerat. Om du tar bort det kanske vissa program inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack men vad används Visual C++ till?

 

 

 

 

 

Det krävs för att köra program programmerade i Visual C++. Det har troligtvis installerats tillsamans med något annat program du installerat. Om du tar bort det kanske vissa program inte fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Test

 

Håller på att städa hårddisken. Har ett program med namnet "Microsoft Visual C++2005R O.S.V

 

Programmet finns ett ett stort antal med varierande slutprefix.

 

Någon som vet något om detta program?:unsure:

 

Hälsningar Lennart

 

[hunden.dinstudio.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack men vad används Visual C++ till?

Det är ett hjälpbibliotek från Microsoft som många program använder för att göra programutvecklingen snabbare och bättre. Ungefär som att datortillverkare köper in komponenter från andra tillverkare och sätter ihop till sina egna datorer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia

 

Jag sysslar inte med programutveckling. Foto och mail är vad jag primärt använder datorn till.

Om jag har fattat dig rätt behöver jag inte detta program?

Saken är den att jag har den i 8 versioner, alltså mycket utrymme på HD:n

 

 

Det är ett hjälpbibliotek från Microsoft som många program använder för att göra programutvecklingen snabbare och bättre. Ungefär som att datortillverkare köper in komponenter från andra tillverkare och sätter ihop till sina egna datorer.

 

Hälsningar Lennart

 

[hunden.dinstudio.se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förlåt, då var jag dålig på att förklara.

 

Bara som ett exempel, så kan Adobe när de utvecklar Photoshop använda sig av "Microsoft Visual C++" för att göra det enklare, snabbare och billigare, när du sedan installerar Photoshop så kommer även någon version av "Microsoft Visual C++" att installeras. Sedan installerar du något annat program som också är utvecklat med hjälp av "Microsoft Visual C++" och när du installerar det så får du in en annan version av "Microsoft Visual C++". Om du då sätter igång att avinstallera dessa "Microsoft Visual C++" som du har, kan det göra att andra program du har installerade slutar att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

[Tack för ett utförligt svar föreslår att vi arkiverar frågan.

 

 

 

quote name=Cecilia' timestamp='1344250846' post='1584910]

Förlåt, då var jag dålig på att förklara.

 

Bara som ett exempel, så kan Adobe när de utvecklar Photoshop använda sig av "Microsoft Visual C++" för att göra det enklare, snabbare och billigare, när du sedan installerar Photoshop så kommer även någon version av "Microsoft Visual C++" att installeras. Sedan installerar du något annat program som också är utvecklat med hjälp av "Microsoft Visual C++" och när du installerar det så får du in en annan version av "Microsoft Visual C++". Om du då sätter igång att avinstallera dessa "Microsoft Visual C++" som du har, kan det göra att andra program du har installerade slutar att fungera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...