Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Csrss.exe i Process Explorer


SteelyDan

Rekommendera Poster

Hej!

 

Efter installationen av "Process explorer" fick jag en bra översikt över processer som körs på datorn. Jag märkte att två "Csrss.exe" kördes och att ingen vidare beskrivning fanns i vilken mapp filen ligger, under fliken "Path" står det bara "[Error opening process]". Jag kan varken ta fram filens sökväg eller stänga ned processen (kill process) utan möts då av en pop-up som säger åtkomst nekad. Mitt Norton internet security 2012 har inte uppmärksammat något, inte heller Malwarebytes. Om jag går in på properties på filen csrss.exe i Process ex. så ser jag under fliken "threads" flera st. "ntdll.dll". Jag försökte finna sökvägen till csrss även i aktivitetshanteraren utan resultat.

Finns även en "Ism.exe" i processlistan som inte heller går att finna sökväg eller stänga ned.

 

Bifogar en bild.

 

Är allt som det skall vara eller är något skumt på gång?

 

Tack på förhand!

 

/S

post-72265-0-97889200-1343723772_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har också två csrss.exe processer och enligt Aktivitetshanteraren (om man väljer att visa kolumnen Kommandorad) så ligger filen i %Systemroot%\system32. Min lsm.exe ligger i samma mapp dvs C:\Windows\system32.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att csrss.exe är norton antivirus. Så det faktum att ditt norton antivirus inte hittar något beror nog på det.

 

Lsm.exe är dock något nytt för mig. Men om både norton och anti malware säger att det är ok så är det nog ok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"enligt Aktivitetshanteraren (om man väljer att visa kolumnen Kommandorad) så ligger filen i %Systemroot%\system32"

Jag kan varken öppna filens mapp eller välja egenskaper när jag högerklickar på den i aktivitetshanteraren iaf, hur kikar man med hjälp av kolumnen Kommandorad?

MVH

/S

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter googling på Csrss.exe chittade jag detta:

 

The csrss.exe file is located in the folder C:\Windows\System32. In other cases, csrss.exe is a virus, spyware, trojan or worm!

http://www.neuber.com/taskmanager/process/csrss.exe.html

Jag har för mig att csrss.exe är norton antivirus. Så det faktum att ditt norton antivirus inte hittar något beror nog på det.

Står ingenting om att den tillhör Norton.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har nog rätt. En macafeeanställd berättar att csrss är något som kallas Client Server runtime services. Och det är en del av Windows.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...