Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Datorn hittar inte minneskortet.


vigo

Rekommendera Poster

När jag stoppar i ett SD-kort i den stationära kortläsaren så kommer inte kortet upp i utforskaren.

Om jag lyfter av USB-kontakten från moderkortet och sätter tillbaka den så fungerar allt normalt.

Nästa gång jag startar datorn så är felet tillbaka.

Jag har testat med 2 st nya kortläsare, med samma resultat.

Någon som har en lösning på problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Vilken dator; fabrikat och modellbeteckning?

Eller om det är ett hemmabygge; vilket moderkort - fabrikat och modellbeteckning?

Vilket operativsystem är det?

 

  • Nya USB-drivrutiner från tillverkaren av datorn/moderkortet kanske kan lösa ditt problem.

  • Annars kanske detta löser ditt problem?

Enhetshanteraren > USB-styrenheter > USB-masslagringsenhet ja högerklicka på allihopa i just denna lista och välj avinstallera drivrutin

I därefter stänger du av Windows och datorn helt, väntar minst 10 sek. starta datorn och kontrollera igen.

 

Avinstallera USB Hub eller rotnav genom att högerklicka på enheten och välja ur menyn.

Windows kommer automatiskt att installera enheterna igen.

Finns ett exempel här: http://eforum.idg.se...ost__p__1577446

Ja läs hela den tråden som handlar om minneskortläsarproblem: http://eforum.idg.se...46#entry1577446

 

  • Det kan vara bra att först skapa en återställningspunkt, ifall något går galet så kan du återgå till samma status som innan.

Start > i sökfältet skriv Skapa > Klicka på Skapa en återställningspunkt > Skriv något i rutan och klicka Skapa => Då skapas en systemåterställningspunkt.

 

Start > skriv i sökfältet Återställning > klicka på återställning > klicka på Öppna Systemåterställning > klicka på Nästa => där skall du kunna välja en återställningspunkt att starta från. Datorn kommer då att återställas som den var vid just den tidpunkten.

 

Till att börja med, kanske fler har något tips om det fortfarande krånglar.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...