Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Varning eller lurendrejeri?


JohnSixten

Rekommendera Poster

Jag har fått följande varning per mejl:

 

[sPAM]: (Warning) Your account is opened in Another Location(Secure)

Webmail Support Team [secure@gmail.com]

 

Dear Webmail User ,

We noticed your account is open in one other location with network IP address (200.1.27.75) lick here/Open www.domainblacklist.secure/verify to logout the account from your mailbox and block the IP, from login in again from the address.

Regards

Webmail Support

Webmail [2011] [! Inc Webmail Service]. All rights reserved

 

Jag har inte lyckats hitta någon e-postadress till gmail.com för att fråga om det är en riktig varning som kommer ifrån dem eller om det är ett försök att komma åt mitt gmail-konto och mina inloggningsuppgifter dit.

 

Är det fråga om lurendrejeri, eller ska jag göra som de säger?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga in på Gmail och skrolla längst nere på sidan till knappen "Information" klicka på texten, du får nu upp fönstret Aktivitet i det här kontot som berättar om kontot är öppet på andra ip-adresser och en lista över senate inloggningarna. Om det är något då inte känner igen byt lösenord nu, annars är det bara ett spam. Klicka inte på några länkar i brevet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör som Alexa säger, byt lösenord omedelbart, och kolla gärna hur det ser ut under Informationen, ser ut som bilden visar.

 

För övrigt, är allt bara en stor bluff, för att luras, så det är bara att trycka på DELETE.

 

Gmail skickar aldrig ett sådant mail till någon.

 

Och IP-adressen går för övrigt till någon i Chile

Är du osäker så kan du alltså trycka på knappen

Logga ut från alla andra sessiooner

 

Edit: Knappen Information finns längst ner på höger sida, där du också kan se när senaste aktivitet skedde.

post-13429-0-28567600-1342609324_thumb.png

post-13429-0-89188800-1342609594_thumb.png

post-13429-0-70899900-1342612012_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gör som Alexa säger, byt lösenord omedelbart, och kolla gärna hur det ser ut under Informationen, ser ut som bilden visar.

 

För övrigt, är allt bara en stor bluff, för att luras, så det är bara att trycka på DELETE.

 

Gmail skickar aldrig ett sådant mail till någon.

 

Och IP-adressen går för övrigt till någon i Chile

Är du osäker så kan du alltså trycka på knappen

Logga ut från alla andra sessiooner

 

Edit: Knappen Information finns längst ner på höger sida, där du också kan se när senaste aktivitet skedde.

 

STORT TACK FÖR HJÄLPEN

JohnSixten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

STORT TACK FÖR HJÄLPEN

JohnSixten

 

Ingen orsak, bara kul att hjälpa till, för övrigt så är det ju Google som äger Gmail, och och då hamnar man hos Google i USA, med sina problem, vet ej om det finns något kontor i Sverige för detta, möjligt att det finns för norden eller så.

 

Och som sagt, du kan nå Google supporten via denna länk, dom kontaktar aldrig dig först.

 

http://support.googl...=contact_policy

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...