Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Administrator och HP Administrator


remplin

Rekommendera Poster

Jag har dessa två alternativ när jag skall logga in, men jag undrad: Vad är det för skillnad på dem. Jag hade tänkt att ändra HP Administrator till Administrator, men vill veta skillnaden. Jag har märkt att jag kan inte logga in och göra manuella kontroller och ev. rensningar av virus och annat. Det står att jag har inte tillträde till vissa av mina sidor. Blir det ändring om jag använder inloggningen Administrator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilket Windows gäller det?

Så att tråden kan flyttas till rätt avdelning, för ASP.NET handlar det väl inte om.

 

Menar du att datorn är infekterad med något skadligt program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det tror jag inte att den är, men jag funderar över varför jag har två inloggningsmöjligheter till min dator. Jag är ensam användare. Jag har kört igenom hela datorn för att se så att den inte har virus eller annat, men jag får efter genomgången svaret att allt är kollat utom 10 filer som jag måste udnersöka manuellt och jag har inte tillträde till dem.

Jag har Windows XP

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orsaken är väl att HP utav någon anledning tyckte det var bra. Det kan vara bra att ha ett reservkonto utifall att det blir något problem med det ordinarie.

 

Vad är det för filer?

 

-----------

Jag flyttar tråden från "ASP.NET" till "Windows XP".

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har dessa två alternativ när jag skall logga in, men jag undrad: Vad är det för skillnad på dem. Jag hade tänkt att ändra HP Administrator till Administrator, men vill veta skillnaden. Jag har märkt att jag kan inte logga in och göra manuella kontroller och ev. rensningar av virus och annat. Det står att jag har inte tillträde till vissa av mina sidor. Blir det ändring om jag använder inloggningen Administrator?

 

Du kan läsa om detta här, vad som är skillnad.

Du bör inte ändra något själv, då kanske du inte kan logga in normalt efteråt.

 

http://www.ehow.com/facts_7575655_hp-administrator.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaret. Jag skall låta anitvirusprogrammet söka igenom datorn igen, och efter det skickar jag de kopierade filerna som det står att jag inte har tillträde till.

 

Jag har fått ett problem till och det är att när jag loggar in och öppnar datorn kommer det upp enbart halva sidor. Det är ju enkelt att förstora upp dem genom ett klick så att de täcker hela skärmen, men det blir jobbigt att hålla på att göra så med varenda sida alltifrån startsidan till "den här datorn", "Mina bilder" och alla länkar som jag öppnar. Detta fenom inträffade efter att jag fått automatiska uppdateringar nu på morgonen. Jag kollade i diverse verkyygsmenyer, bl a de som man kan klicka fram från längst ner och övert till höger på startsidan, men jag hittade enbart begreppen"överlapade" och "sida vid sida", och detta senare har jag ju redan fått och inte vill ha.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här kommer de filer jag kopierade efter antivirusets genomsökning, och som jag enligt vad det står vid varje, jag inte har tillträde till. Är det filer som kan innehålla virus, eller är det filer jag inte behöver tänka på i sådana sammanhang:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De två första filerna är alltid låsta av Windows. Hiberfil.sys används endast när man sätter datorn i viloläge (hibernate på engelska). Pagefile.sys är växlingsfilen, vilket är den fil som Windows använder när RAM-minnet inte räcker till utan hårddisken används i stället. De övriga är olika tillfälliga filer som olika program har öppna. Det är helt normalt att dessa filer inte kan genomsökas av antivirusprogram.

 

När det gäller att dina program öppnas i halvstora fönster så brukar det räcka med att man drar ut dem till den storlek man vill ha och sedan avslutar dem. Då brukar de komma ihåg det till nästa gång.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dessa temporära filer kan man ta bort om man vill, men vissa systembehöriga temporära filer återskapas igen, när man startar om datorn, och normalt så ser man dom aldrig, och man behöver inte bekymra sig om dom.

Så kan du bara få dina program att öppna sig normalt, så behöver du inte bry dig om dessa filer alls.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett jättetack för svaren. Jag är som du förstår enbart användare av dator, och knappt det.

Hälsningar

Jan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...