Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installera Android 4 på Samsung gio ?


hammo35

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har två saker att ta upp. Det första är att jag har en Samsung Gio och vill installera android 4 på den är det möjligt eller ska jag glöma det?

Den andra är att den 11-06-2012 förlorade jag min iphon 4 svart 30Gb i en genom skinligt skall. finns det nån god hjärtad som har hittat den är jag tacksam att få tillbaka innehållet som omfatar musik som jag har skapat o går inte att göra om det för jag kommer inte ihåg det. I gen gälld aktiverar jag telefonen så att den kan användas av den som har hitta den.

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen går det att installera Android 4, men det ska vara tydligen en beta-version, så då gör man det helt på egen risk.

 

Vissa anser att man också måste roota den först, vet ej om det är sant.

 

Läs mer om uppdateringen här nedan ändå, valet är dock ditt.

 

http://androidcommunity.com/forums/f8/android-4-0-3-ics-on-samsung-galaxy-gio-s5660-97576/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Android 4,0 är ingen aha-upplevelse jämfört med 2,3. Jag uppgraderade min SE Xperia mini ver 2 (3" skärm) men kunde lika gärna haft 2,3 kvar. Skillnaden är marginell på min mobil i varje fall och någon prestandaökning märker jag inte av. Lite annorlunda layout bland Inställningar och sättet man handhar kameran på men som sagt, ingen aha-upplevelse alls.

 

4,1 som kommer ska visst vara mer annorlunda men om den kommer att finnas som uppgradering till min mobil vet jag inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och tack för er som har svarat.

det är inte för non upplevelse jag vill uppgradera utan för att kunna läsa den persiska alfabetet som 2.3 an klarar inte av.

där emot 4an klarar den galant.

mvh Hamidi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...