Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Root


Mikael63

Rekommendera Poster

Funderar på att "roota" en Android med 2.2.2 (HTC Desire).

Mest av nyfikenhet men kanske även för att avinstallera onödigt krafs som Aktier m.fl.

Finns ju en del Youtubeklipp kring detta men finns det här på eforum några "färska" råd kring detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också haft en vilja att göra det, det finns ju ett flertal program/appar som bara ligger och inte används, tar bara upp plats, och min telefon ör idag knökfull, kan inte ens lägga in uppdateringar på mina program som jag dagligen använder, antingen måste jag också byta systemet, eller skaffa ny telefon.

 

Men har inte riktigt hittat rätt bland vilken version som blir rätt, den börjar ju bli några år också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

Vill minnas att program (appar) som finns med som standard i telefonen kommer tyvärr tillbaka så fort du ansluter telefonen till en dator och uppdaterar systemet. I alla fall är det så med Iphone.

 

Hur det är med andra telefoner är jag dessvärre osäker på. Tänkte bara lägga en förvarning om att så kan inträffa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar, enligt min knapphändiga sökning, som att http://wiki.cyanogenmod.com/ har seriösast info.

Dock vet jag inte om jag har en Desire GSM eller Desire CDMA.
Jag tror jag får avvakta ytterligare tills det mer eller mindre blir ett måste att vidta några åtgärder i den här klassen..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...