Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Modem-problem


Ahlberg

Rekommendera Poster

Hej!

 

Det är så att min far fått lite problem med att få igång sin internet-uppkoppling sedan han formaterade sin dator, och därför tänkte jag fråga här om nån har en möjlig lösning...

 

Tyvärr har jag bara väldigt vagt begrepp om situationen, eftersom jag bor ca. 100 mil hemifrån, men så här ser det ut ungefär:

 

datorn omformaterades, windows 98 installerades, o.s.v. Först kunde Win98 inte hitta modemet (ett internt modem, Supra Express 56Pro(i), men vi fick till slut rätt på nya drivrutiner, och då funkade det till slut...

 

När en ny internet-anslutning skulle skapas så meddelade datorn att det inte "går att skapa en anslutning" och att detta beror på att modemet inte är installerat, eller är upptaget, eller liknande. Alla sladdar, o.s.v. sitter i och iom att det är ett internt modem är det "alltid på"...

 

Har någon nån aning om vad det kan röra sig om för problem???

 

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!!

 

Hade precis samma problem som din far på en kompis dator (internt modem) tyvärr inte samma som din fars. I allafall win98 hittade modemet och det gick att göra en check på det och allt såg ut att fungerar bra, men den vägrade att koppla upp!

 

Då hittade jag en skiva med drivrutiner för WinME som jag slängde in på måfå, och vips så fungerade modemet.

 

Så tipset är att ringa till den firma där han har köpt/hyrt datorn och fråga dem, för interna modem är ett d-vja helvete...

 

----------------------------------------

- Magnus

- Nemo Saltat Sobrius

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...