Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Använda "Lägg till eller ta bort program"?


Jodie

Rekommendera Poster

När jag körde Win 98 till för ett par år sedan vill jag minnas att det starkt rekommenderades att alla program skulle intalleras via Kontrollpanelen>Lägg till eller ta bort program, annars lät som det kunde bli problem avinstallera dem.

 

Numera tycker jag det mest alltid står något typ "Placera bara den nerladdade setup-filen på Skrivbordet och dubbelklicka...."

 

Men möjligheten installera via Kontrollpanelen>Lägg till eller ta bort program finns ju kvar även i mitt XP Home så då använder jag förstås den iallafall. Eller är det invanda beteendet endast en fullständigt meningslös omväg?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Win 98 är i datavärlden ett uråldrigt operativ, XP har redan passerat 10 år som operativ.

 

Men allt har ju utvecklats i snabbt takt, också installations/avinstallations-delarna i programmen.

 

Finns alltså ofta fler sätt att installera/avinstallera ett program, och känner du dig fortfarande bekväm med att alltid gå via Lägg till och ta bort i kontrollpanelen, så fortsätt med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte vara något problem med att dubbelklicka på ikonen (har i alla år gjort så) ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska inte vara något problem med att dubbelklicka på ikonen (har i alla år gjort så) ;)

 

Dyker de iallafall sedan upp i listan Installerade program och uppdateringar i Lägg till eller ta bort program?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Dyker de iallafall sedan upp i listan Installerade program och uppdateringar i Lägg till eller ta bort program?

 

Ja! Till 99.9% Det finns udda program ihopknåpade av folk som saknar Windows-kunskaper, dessa kan det vara lite si och så med.

Men kraven för att få certifiera sitt program för t.ex. Windows 7 kräver bl.a. att programmet visas & kan avinstalleras via "lägg till och ta bort program" osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...