Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Bildredigering


humble

Rekommendera Poster

Jag är helt rudis

 

Är ingen fena på Photoshop men efter att ha gått igenom Moderskeppets gratisutbildning och använt mig av CS3:an klarar jag mig ganska bra, men.....

 

Nu vill jag placera en liten bild i/på en annan (integrera) eller rättare sagt flera små, har försökt, labbat, tänkt och provat men jag får inte till det.

Det kan totalt bli ca. 6-7 bilder som skall integreras så det till slut blir en bild!

 

Snälla, snälla ni, finns det någon vänlig själ som vill/kan hjälpa en novis med detta?

 

 

/Humble

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej alla

 

Är det verkligen ingen av er alla kunniga människor som vet/kan detta, eller vill ni helt sonika inte hjälpa en novis som mig?

 

Snälla ni, hjälp mig med detta är ni snälla!!!

 

/Humble

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Thomas Tydal

Man öppnar den lilla bilden, markerar det område man vill lägga in på den stora bilden, väljer Kopiera (Ctrl+C), går till den stora bilden och Klistrar in (Ctrl+V). Sen är det bara att med musen dra den lilla bilden dit man vill ha den.

 

(Antar jag, jag har aldrig använt Photoshop, men i alla andra bildredigeringsprogram jag använt funkar det så).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för ditt svar, efter det gav det sig. Ditt svar gav de ledtrådar jag behövde, labbade lite och löste problemet. Tack för hjälpen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...