Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Live Mail


sotlugg

Rekommendera Poster

Jag har köpt en dator med Windows 7 Pro installerat. Tidigare hade jag Windows XP, som jag lärde mig använda och uppskatta. Men Windows 7 verkar så överkomplext och svårbegripligt. Vad är exempelvis Windows Live med vanliga ord? Verkar innehålla en massa grejer jag aldrig kommer att använda. Försöker lägga upp en adressbok i Windows Live Mail. Förgäves. När jag googlar fattar jag nada. Ska man logga in någon annanstans för att ha en lista med emailadresser på annat ställe? Eller hur gör man? Min andra dator har kraschat så jag får använda en lista jag lyckligt nog skrev ut innan allt försvann och skriva in för hand. Det gör jag gärna bara jag begriper var och hur. Någon snäll som kan hjälpa mig?

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Starta Live Mail.

Klicka på 1 kontakter.

Klicka på 2 och du kan lägga in nya kontakter.

Skriv in dina uppgifter.

Klicka på 2 igen och lägg in nästa kontakt.

 

Håller med om att Win 7 kändes främmande i början, men man älskar den när man jobbat sej igenom alla nyheter.

Håller också med om att Microsofts beskrivning av Mailen och hur man skall göra är riktigt dålig, rörig och ofullständigt jobb.

 

/Olle M

post-33703-0-36036900-1338273655_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men Windows 7 verkar så överkomplext och svårbegripligt. Vad är exempelvis Windows Live med vanliga ord? Verkar innehålla en massa grejer jag aldrig kommer att använda.

Windows Live ingår inte i Windows 7 utan är en separat produktgrupp från Microsoft. Om det fanns med i din dator beror det på att datortillverkaren har lagt till det som "hjälp" för dig.

 

Windows Live är en samling av produkter som i huvudsak har med internet att göra, t ex mejl och chatt.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Windows_Live och ändå mer på motsvarande engelska sida

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Cecilia. Du har hjälpt mig förut och är en pärla. Tack också till Olle M. Ska följa din beskrivning.Ska följa ditt råd och försöka lära mig Windows 7 ordentligt Tror att datorbranschens "nyheter" börjar bli överkomplexa. (precis som vårt samhälle i stort) Det är en farlig väg att gå och leder förr eller senare till sammanbrott. Men samtidigt är vi fångar hos dessa datorjättar för de har all makt. Kanske kul för er som har stor kunskap och intresse att lära nytt. . Men andra suckar då man vet att 8:an knackar på dörren. Förmodligen 9:an och 10:an också. När ska de sluta med sitt ständiga förnyande. Jag som är farmor till sex klarar inte så mycket nyheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker det bara är kul när du tar dig utmaningen att lära dig gå ett steg uppåt, finns många ännu som inte vågar ta steget till Windows 7, utan håller sig krampaktigt kvar med Windows XP eller Vista, även om Vista påminner rätt mycket om 7:an.

 

Vågar man bara prova nytt, testa sig fram, så kommer man upptäcka att Windows 7 är riktigt trevligt.

Däremot kommer Windows 8 att bli lite knöligare för många tror jag, eftersom den kommer att se helt annorlunda ut, t.ex så finns ingen StartIkon kvar nere i vänsterhörnet, allt styr istället från Mobilliknande app-rutor mitt på skärmen istället.

 

Håller på att testa 8.an för fullt just nu, mycket nytt att ta till sig.

Jo, Windows 9 finns redan på ritbordet hos Microsoft.

 

Men våga nu att lär dig Windows 7, våga testa, leka dig fram, du kommer att upptäcka att den inte är så dum trots allt, tror jag.

Behöver du hjälp, så hjälper vi gärna till här på eforum.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till Laso: Jasså 8:an ska också anpassas till appar. Det har just SVT gjort, vilket blivit en försämring för datoranvändare. För små appar ställer andra krav på utförandet än stora skärmar. Kan det vara en modefluga eller kommer framtiden att ligga i dessa miniapparater? Blir det inte skadligt för ögonen i längden att stirra på små enheter. Ögonen är ju egentligen gjorde för att titta ut över stora fält i Afrika. Undrar om användningen av glasögon ökat? Hur som helst ska jag köpa mig en bruksanvisning för Dummies. Många av bruksanvisningarna har annars ett språk på för hög abstraktionsnivå och är svårtolkade om man, som tidigare sagt, inte är mycket kunnig i saken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...