Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet Explorer 9 har slutat att fungera


K Olagus

Rekommendera Poster

Hej!

 

Mitt Internet Explorer 9 - både 32 och 64 bitars (Op.sys Windows 7 Pro) slutar att fungera och försöker ladda om senaste sidan. Allt oftare misslyckas det. Börjar bli så vanligt nu att jag tvingas fråga vad jag skall göra. Har kikat in på Microsofts supportsida och deras "Fix It". Testade att köra det, men det hjälpte inte. Mina inlästa tillägg är Do Not Track, Google Toolbar och Google Toolbar Helper.

Körde Internet Explorer 9 utan tillägg, det hjälper, men det är inte särskilt praktiskt.

 

Varför? Vad göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Jag gissar på hårddiskskada. Hårddiskskada tar ofta och slår ut enstaka program.

Kolla hårddisken, här finns länkar till testprogram.

Namnen är namn på hårddisktillverkare, inte datortillverkare.

http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287

Man laddar hem programmet / filen, vanligen en image/iso fil och bränner den på CD som iso/image fil.

Därefter startas datorn från DVD/CD spelare (ofta kan man välja detta genom att trycka F11 när datorn startar)

så testprogrammet körs direkt från CDn, Windows används inte under testet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

virtuosen2

Nä, jag tror inte det är hårddisken som är paj, tror snarare att det är IE9 som är korrupt på något sätt.

Testa med att installera firefox eller chrome, och kolla om problemen kvarstår när du surfar.

 

Ett annat bra tips är att köra Ccleaner och låta Ccleaner reparera registret samt rensa bort all gammal "skit".

Programmet är gratis, bara googla och ladda ner! (För att registerfix ska "märkas" i datorn, så måste man starta om burken!)

 

Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Mitt Internet Explorer 9 - både 32 och 64 bitars (Op.sys Windows 7 Pro) slutar att fungera och försöker ladda om senaste sidan. Allt oftare misslyckas det. Börjar bli så vanligt nu att jag tvingas fråga vad jag skall göra. Har kikat in på Microsofts supportsida och deras "Fix It". Testade att köra det, men det hjälpte inte. Mina inlästa tillägg är Do Not Track, Google Toolbar och Google Toolbar Helper.

Körde Internet Explorer 9 utan tillägg, det hjälper, men det är inte särskilt praktiskt.

 

Varför? Vad göra?

Eftersom det går bra när du kör utan tillägg så pröva med att inaktivera ett tillägg i taget. Eftersom Googles tillägg används av väldigt många utan större problem så föreslår jag att du prövar med att först inaktivera "Do not track". I Internet-alternativ, fliken Avancerat, finns det en knapp för att återställa IE till standardinställningarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

I internetalternativ flik: Avancerat finner du (längt ner) en inställning för "Aktivera automatisk återställning efter krash*"

 

Om jag inte gissar fel är den markerad hos dej, Prova att avmarkera denna, stänga ner internet explorer och vänta ca: 30 sekunder innan du startar internet explorer igen..

 

Jag har fått liknande problem när den är aktiverad, och dessa problem upphörde när jag inaktiverade funktionen, så numera är den alltid inaktiverad i alla mina installationer... Det är troligtvis en god tanke bakom funktionen, men tyvärr verkar den inte riktigt felfri! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I internetalternativ flik: Avancerat finner du (längt ner) en inställning för "Aktivera automatisk återställning efter krash*"

 

Om jag inte gissar fel är den markerad hos dej, Prova att avmarkera denna, stänga ner internet explorer och vänta ca: 30 sekunder innan du startar internet explorer igen..

 

Jag har fått liknande problem när den är aktiverad, och dessa problem upphörde när jag inaktiverade funktionen, så numera är den alltid inaktiverad i alla mina installationer... Det är troligtvis en god tanke bakom funktionen, men tyvärr verkar den inte riktigt felfri! :)

 

Hmm, var någonstans anser du att den inställningen finns, inte har jag den hos mig i alla fall, men det kanske finns flera versioner, för jag har ingen möjlighet att göra denna Aktivering du pratar om?

post-13429-0-56522800-1337943863_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejhopp!

Det var många bud.

 

Hårddiskkrasch? Njae, säger en avancerad amatör (med betoning på amatör). SSD-disken är så gott som ny (Corsair Performance 3, 320 GB). Visst, även nya diskar kan krascha, men eftersom inga tecken på krasch finns i övrigt, så väljer jag bort det förslaget för ögonblicket.

 

Jo, korrupt IE9, det är ju vad man tror. Retar mig på att man inte kan avinstallera och installera om programmet. Dock vill jag inte ha någon annan webbläsare just nu. CC Cleaner används dagligen.

 

Att inaktivera Do Not Track har jag tänkt testa.

 

Just nu har jag avmarkerat "Aktivera automatisk återställning efter krasch", så får vi se vad som händer. Den var lätt att hitta på Verktyg>Internetalternativ>Avancerat, i alla fall i min webbläsare.

 

Finns risk att jag återkommer.

 

Skön Helg alla trevliga hjälpare!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Hmm, var någonstans anser du att den inställningen finns, inte har jag den hos mig i alla fall, men det kanske finns flera versioner, för jag har ingen möjlighet att göra denna Aktivering du pratar om?

 

 

Om du läst mitt inlägg så står det tydligt:

internetalternativ flik: Avancerat finner du (längt ner) en inställning för "Aktivera automatisk återställning efter krash*"

 

 

Du skall med andra ord dra ner i scrolllisten tills inställningen finns! :)

(Jag trodde du var van nog att använda datorer för att känna till scrolllistens funktion! Eller så gör du dej kanske till? Vem Vet? ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vill bara meddela att det verkar som att inställningen bocka ur "Aktivera automatisk återställning efter krasch" var medicinen. (TA I TRÄ!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Hej!

 

Vill bara meddela att det verkar som att inställningen bocka ur "Aktivera automatisk återställning efter krasch" var medicinen. (TA I TRÄ!)

 

 

Kul! :thumbsup:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du läst mitt inlägg så står det tydligt:

 

 

 

Du skall med andra ord dra ner i scrolllisten tills inställningen finns! :)

(Jag trodde du var van nog att använda datorer för att känna till scrolllistens funktion! Eller så gör du dej kanske till? Vem Vet? ;) )

 

Jodå, men eftersom jag privat INTE använder IExplorer överhuvudtaget förutom enbart för Windows Update eftersom man är tvingad till det, aldrig annars, så tog jag dig kanske för mycket på orden, när du säger, att funktionen finns längst ner under Avancerat, men det gör den alltså inte, utan nästan mitt på, när man scrollar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...