Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Förlänga det trådlösa nätverket med Bullet M2


Miffot

Rekommendera Poster

Hej!

Jag skulle behöva lite hjälp med mitt trådlösa nätverk som jag håller på att bygga upp på en camping.

Jag har en Linksys WRT54G som router med DD-WRT firmware. Sedan har jag 4 rundstrålande antenner med en bulletM2 i botten på varje. den nuvarande konfigurationen är att jag har Antenn med Bullet 1 och Routern som AP och de övriga dvs 2,3,4 ställd som stationer och Bullet 4 är längst bort ca 2 km. Till mitt problem är att när jag kopplar in nätverkskabel via PoE adaptern på alla ställen kan jag surfa och konfigurera alla enheter utan bekymmer även station 4. Jag ser att signalkvaliten är mycket bra men jag kan inte få ut signalen via trådlösa nätverket. Jag misstänker att jag har endast kontakt med AP. Kan någon vänlig själ tipsa mig hur jag ska konfigurera för att få ut trådlös signal på alla stationer.

Min ide har varit att förstärka signalen från B1 till B4 och sända ut signalen i ett wlan som man kan stå vart som helst på Campingen och surfa trådlöst.

 

Bilden jag skickade med beskriver lite enkelt hur jag tänkt mig där stjärnan runt varje representera wlanet.. och sträcket mellan varje enhet representerar den förstärkta signalen.

post-126023-0-99001600-1337788827_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar innan utan bullet men med dålig signal ut till klienter. Jag har nu lagt om till AP WDS på alla enheter och får väldigt bra signal till de 3 första enheterna men en dålig signal till den sista. Hur skulle det vara om jag la till en Nanostation M5 mellan enhet 3 och 4? skulle det funka? och hur bör jag konfigurera Bullet M2an och Nanostation M5an mot varandra?? Jag är tyvärr skitdålig på engelska men har lite koll på vad det handlar om men det verkar som det är något jag missar...

Du vill alltså förlänga (med "repeater"-funktion) signalen inte bara ett, utan tre steg?

 

Litet tveksam hur bra det kommer att fungera, tyvärr.

 

Kolla följande om basic setup http://wiki.ubnt.com...r_Configuration

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Så här blev det. satte en nanostation (N5) på varje enhet utom den 3e stationen där jag har 2 st N5or en mottagare som tar emot signalen från AP 1 och en sändare som sänder till AP 4 och vips så funkar det skitbra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...