Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Automatiska uppdateringar" funkar ej


Kim Johansson

Rekommendera Poster

Kim Johansson

Installerar men efter det vill den att jag installerar igen. Har kört installation av samma uppdateringar ca fem gånger nu.

Några tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A7043VMS190

Jag brukar dölja dom uppdateringar som vill installeras om och om igen, dom brukar försvinna med tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Har du startat om datorn?

 

Vad står det på skärmen?

Först borde det stå något i stil med 'Hämtar upppdateringar' och sedan 'Installerar uppdatering tex. 1/5'

Och när alla uppdateringar är installerade så skall du få en uppmaning att antingen 'Starta om datorn' eller 'Installationen lyckades' och en lista på alla som lyckats eller misslyckats.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kim Johansson

Har du startat om datorn?

 

Vad står det på skärmen?

Först borde det stå något i stil med 'Hämtar upppdateringar' och sedan 'Installerar uppdatering tex. 1/5'

Och när alla uppdateringar är installerade så skall du få en uppmaning att antingen 'Starta om datorn' eller 'Installationen lyckades' och en lista på alla som lyckats eller misslyckats.

 

Har startat om och efter 'Installation är klar' trycker jag stäng, och den dycker upp igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag brukar dölja dom uppdateringar som vill installeras om och om igen, dom brukar försvinna med tiden.

Kan ju vara lite "farligt" om det gäller säkerhetsuppdateringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

A7043VMS190

Kan ju vara lite "farligt" om det gäller säkerhetsuppdateringar.

 

Om den farliga uppdateringen inte vill installeras eller har installerats och vill installeras om och om igen så är det ju lika farligt eller inte farligt i alla fall eller hur, men vad som kan vara väldigt ireterande är popup om att det finns uppdateringar att installera hela dagarna då kanske vissa stänger av uppdateringarna istället och det är mycket farligare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ulf Olsson

Installerar men efter det vill den att jag installerar igen. Har kört installation av samma uppdateringar ca fem gånger nu.

Några tips?

 

Kan det vara följande?

Har samma fel, men googlade och fann denna information på följande länk..

 

http://answers.microsoft.com/ja-jp/windows/forum/windows_xp-windows_update/kb2572073kb2633880-%E3%81%8A%E3%82%88%E3%81%B3/cff77b0c-44bd-402b-bf1a-865cbc6b9982

 

Följande svar: (översatt i Google på länken)

---

För närvarande har ett tillfälligt problem uppstod i uppdateringen upptäckt, är upprepa fenomenet upptäcks och KB2518864, KB2633880 KB2572073 som har inträffat.

 

Om du har installerat på ditt system KB2604092 behöver tre uppdateringar och KB2518864 och KB2572073 KB2633880 att installera eftersom det inte finns något problem som inte har att ignorera ens upptäckts.

 

Ändringar av KB2604092 har inkluderats i planerad till 2:00 23 juni.

KB2633880?KB2572073 KB2518864

Under tiden kommer uppdateringar att genereras och de tre fenomen och KB2518864 KB2633880, KB2572073 tillfälligt upptäcks igen efter korrigeringen väntas övervinna detta fenomen.

 

Ledsen för besväret.

22 maj 2012

---

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om den farliga uppdateringen inte vill installeras eller har installerats och vill installeras om och om igen så är det ju lika farligt eller inte farligt i alla fall eller hur, men vad som kan vara väldigt ireterande är popup om att det finns uppdateringar att installera hela dagarna då kanske vissa stänger av uppdateringarna istället och det är mycket farligare.

Man kan ju komma runt många nedladdningsproblem genom att ladda ner dem som separata filer och/eller installera dem i "Clean boot" mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Jag kan bekräfta att dessa tre uppdateringar återkommer hela tiden på Windows XP

 

post-73434-0-27839100-1337695287_thumb.png

 

Installationen klar

post-73434-0-10128000-1337695288_thumb.png

 

Oavsett om datorn startas om så dyker denna upp med exakt samma uppdateringar.

 

post-73434-0-86061400-1337695286_thumb.png

 

 

Uppdateringshistoriken visar däremot att dessa är installerade ok.

 

post-73434-0-50458100-1337695692_thumb.png

 

Uppdateringarna är dessa:

KB2518864

KB2572073

KB2633880

 

Microsoft Answers finns flera med samma uppdateringsproblem

http://answers.micro...ab00c669?page=1

 

Det verkar som det bara är att vänta på en fix från Microsoft, i nuläget finns ingen - vad jag kunnat hitta; förutom dom tips som ges på Microsoft Answers länken ovan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kim Johansson

När jag stängde av datorn kördes något i stil med "Datorn uppdaterar, stäng inte av datorn, det gör den automatiskt".

Någon som vet om detta gäller ovanstående uppdateringar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

När jag stängde av datorn kördes något i stil med "Datorn uppdaterar, stäng inte av datorn, det gör den automatiskt".

Någon som vet om detta gäller ovanstående uppdateringar?

Nej, just dessa tre uppdateringar kräver normalt inte omstart.

Men du kan ju ha fler uppdateringar.

 

Du har inte talat om vilka det är som du har problem med.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Det här tog hand om problemet med att dessa tre uppdateringar

KB2518864

KB2572073

KB2633880

hela tiden återkommer, fast visas i uppdateringshistoriken: Installerade Ok.

 

1. Även om denna uppdatering redan finns, så hämta och installera:

Tillförlitlighetsuppdatering 2 för Microsoft .NET Framework 4 (KB2600217)

http://www.microsoft...f3-c18857754f65

 

  • NDP40-KB2600217-IA64.exe – for 64 bit Itanium machines
  • NDP40-KB2600217-x64.exe – for 64 bit machines
  • NDP40-KB2600217-x86.exe – for 32 bit machines

 

2. Klicka på Installera dessa tre uppdateringar om ikonen fortfarande visas

post-73434-0-74786500-1337717928_thumb.png

 

post-73434-0-38326100-1337717928_thumb.png

 

3. Klicka Start > Stäng av datorn så uppdateringen kan installeras.

 

4. Starta datorn och kör en manuell Windows update bara för att kontrollera att inga nya uppdateringar tillkommit.

 

5. Nu skall denna irriterande information att 'Det finns nya uppdateringar för din dator' vara väck

post-73434-0-59003700-1337718056_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Efter nedanstående klockslag; skall inte längre dessa tre uppdateringar dyka upp hela tiden.

 

Susan Bradley Community Moderator Microsoft Answers

As of 10 a.m pacific you shouldn't be getting these updates offered up anymore.

 

Så då behövs ingen ytterligare handpåläggning.

Ovanstående instruktion i inlägget före, gjorde jag naturligtvis före detta klockslag.;)

Mvh :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kim Johansson

Efter nedanstående klockslag; skall inte längre dessa tre uppdateringar dyka upp hela tiden.

 

Susan Bradley Community Moderator Microsoft Answers

 

 

Så då behövs ingen ytterligare handpåläggning.

Ovanstående instruktion i inlägget före, gjorde jag naturligtvis före detta klockslag.;)

Mvh :rolleyes:

 

Det gäller uppdateringarna nämnda ovan för mig.

Att dessa uppdateringar inte behövs efter visst klockslag, är det inte för säkerheten eller funktionen de ska intstalleras?

Vad gör de egentligen, om de inte behövs om ett tag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

Nja - dessa kommer inte att ideligen återkomma och visas i meddelandefältet att 'Det finns nya uppdateringar för din dator' när man redan har dessa installerade.

 

Detta var ju problemet på i princip alla Windows XP maskiner.

 

Kontrollera själv om du har dom installerade i Windows Update > visa uppdateringshistorik, som syns på sista bilden i mitt tidigare inlägg #11

Finns dom däremot inte i uppdateringshistoriken och inte erbjuds via Microsoft update, så har Microsoft dragit tillbaks dessa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...