Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte ens pinga routern


Shiro

Rekommendera Poster

Startar jag om allt kan jag pinga routern men bara en gång. Kommer inte ut på nätet.

Kör trådlöst med en Dlink DWA160 USB adaper till Router Netgear 3100.

Hade tidigare DNS problem eftersom det gick att pinga IP nummer men inte URL.

 

I aktivitetsfältet ser jag "gröna vågor" att det trådlösa är uppe likaväl som de fyra staplarna

från Dlink som säger att signalen är 100%.

 

Andra datorer fungerar perfekt över samma Router så det är bara min stationära som inte ansluter till internet.

Har provat med OpenDNS utan att det blev bättre. Har nu IP adress automatiskt.

Har också ominstallerat Dlink adaptern. Jag kör Windows XP.

 

Tillägg 1:

Felet låg i DWA160 (80211n) Kör nu med den äldre DWA131 (80211g)

Dags för en reklamation

 

Tillägg 2:

Säg den glädje som varar. ERfter 15 - 20 minuter kommer jag inte längre ut på internet.

Vad f---------n är det som spökar

 

Glömde att säga att jag måste boota om datorn för att få det att fungera i ytterligare 15 - 20 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket till svar men om du ansluter med kabel - fungerar allt bra då?

 

De andra datorena, som det går bra med, har de testats med den ev. felande adaptern?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte mycket till svar men om du ansluter med kabel - fungerar allt bra då?

 

De andra datorena, som det går bra med, har de testats med den ev. felande adaptern?

Min stationära dator skulle behöva en 15 meter lång kabel för att nå routern och det har jag inte.

De andra datorerna har inte prövats med den krånglande adaptern. Jag kör också med min smartphone.

Jag skiftade tillbaka från den "krånglande" adaptern till den äldre. Bootade om datorn och kom ut på wbben i någon minut.

Därefter var det stopp igen.

 

Startade min smartphone och var ute på webben utan problem men till glädje den här gån gen avbröts kontakten även till min smartphone. I det läget gjorde jag en fabriksåterställning av modemet/routern utan något bättre resultat.

 

Bootade sedan om modemet/routern och sedan dess har det faktiskt fungerat. Tror att felet i allafall låg i det trådlösa

från routern. Hoppas att det den här gången ska hålla i sig med anslutningen till internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...