Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Stora problem med Internet på Irland


paul_stanley88

Rekommendera Poster

paul_stanley88

Tja,

 

Flyttade till Irland för en månad sedan, har bott på tre olika ställen där Internetuppkopplingen har fungerat hur bra som helst, tills jag flyttade in till en lägenhet där Internet bara har krånglat hela tiden. För det första fungerar det trådlösa inte alls och har i princip aldrig gjort, dock så fungerade det kanske 1 timme om dagen ena veckan, den andra veckan inte alls. Så jag blev tvungen att köra med kabel och det fungerade felfritt i en vecka, men sen framåt helgen slutade det också fungera och nu fungerar det alltså inte ens med sladd heller. Alla inställningar är rätt i datorn, routern vet jag inte vad som ska ändras på men jag hade några IT snubbar som var här och kollade och de säger att allt står rätt till. Det konstiga är att det fungerar jättebra hos kompisar här på Irland när jag kopplar upp mig trådlöst.

Har inget emot att köra med kabel huvudsaken jag får någon slags uppkoppling. Men var kan felet ligga om det helt plötsligt från ena dagen till den andra slutar att fungera med kabel också? Har självklart provat inaktivera trådlöst för att kolla om det stör men icke, sen fungerade det ju med kabel utmärkt i en vecka tills det helt plötsligt tog stopp.

Behöver hjälp! Nån som har några ideer?

 

/Robin

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här i Sverige, så skulle man be dig kolla utrustningen ordentligt, reseta din utrustning, testa med andra routrar och sådant, hjälper inte det, kolla med operatören om dom ser några fel, men hur det fungerar i ett annat europeiskt land, om det finns samma support och liknande, vet inte jag?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Kolla omdömena på http://www.prisjakt.nu

för din router

kan ju var en produkt som ofta bommar

Och den överhettar väl inte?

Viktigt att både router och ADSL-modem om du har sånt kyls bra.

Jag har mina hängande på en vägg så luft fritt kan strömma förbi.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...