Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Webbsidetrubbel, blir tokig på datorn!


dezire

Rekommendera Poster

Jag blir skogstokig på min dator, använder chrome som webbläsare men har även testat med explorer för att se om samma fel uppstår. Jag har även rensat webhistorik och kört en viruskoll men ingenting hjälper.

Jo på vissa sidor klickar jag på tex en login knapp så kommer jag verkligen inte vidare, först trodde jag att det var just den sidan det var fel på men efter att ha varit i kontakt med kundservice så säger de att jag är aktiv, ändå kommer jag inte längre.

Tex: På pampers.se när jag loggar in så kommer jag till registrerings sida, fyller i mina uppgifter och klickar på "bli medlem" där är det tvärstopp, kommer ingenstans. Pampers säger att jag är aktiv och redan registrerad ändå kommer denna regsida alltid upp och jag kommer ingen vart

Samma på pgguldbonus.se, jag klickar på logga in men kommer ingen vart alls. Blir bara kvar på registreringssidan men kommer inte längre, försöker jag registrera mig igen så står det att mailadressen redan är registrerad. Jag försökte komma in via mobilen oxå men det gick inte det heller, min sambo försökte från sin dator i norge men nej samma där kommer inte längre.

Skulle även klicka på en länk på facebook häromdagen, samma visa där kommer tillbaka till samma sida om och om igen.

 

Nu var jag in på fritidsresors sida och skulle klicka på en boka länk, men nej kommer ingen vart där heller.

Vad är detta! Det kan ju inte vara fel på sida efter sida utan det måste ju vara nåt på min dator eller med min uppkoppling, men vad?? Jag har helt slut på idéer, vad kan detta vara? Hjäääälp!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till eforum.

 

Nu kan jag inte logga in på dom sajter du försöker med, men har testat med fritidsresor, och jag kommer inte heller in via boka.knappen, så något fel är det tydligen där i alla fall, och jag kör med en annan webbläsare än vad du har testat med.

 

Men har i nuläget inget bra svar, än att man får kanske kolla med respektive kundtjänst/support, och se om dom kan hjälpa till/hitta felet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till eforum.

 

Nu kan jag inte logga in på dom sajter du försöker med, men har testat med fritidsresor, och jag kommer inte heller in via boka.knappen, så något fel är det tydligen där i alla fall, och jag kör med en annan webbläsare än vad du har testat med.

 

Men har i nuläget inget bra svar, än att man får kanske kolla med respektive kundtjänst/support, och se om dom kan hjälpa till/hitta felet.

 

 

 

Okay jag har varit i kontakt med pampers kundtjänst och de hävdar att jag är en aktivanvändare och att de inte kan hitta något fel, dock så fungerar det inte från vilken dator jag än använder vilket för mig då är jätte underligt.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Kan det vara så att ni saknar stöd för någon funktion på dessa sidor?

 

Prova att instaqllera senaste JAVA: http://www.java.com/sv/

 

Installera även senaste Flashplayer: http://www.adobe.com/go/getflashplayer

 

och då inloggning oftast sker via HttpS se till att kontrollera att datorns klocka visar rätt tid (jfr. med t.ex. Tv1´s Texttv-klocka) samt givetvis rätt datum!

Det är iallafall ett par bra första steg!

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag klickar på "Logga in" på Pampers sida kommer jag till https://www.pampers.se/sv_SE/login . När du klickar på den länken kommer du då till en sida där du ska ange E-post och Lösenord? Kan du göra det?

 

 

Ja så långt kommer jag, mitt problem uppstår när jag klickar på logga in knappen, då kommer jag till en registrerings sida som jag aldrig kommer ifrån, vid min kontakt med deras kundtjänst så säger de att jag är en aktiv användare och ska inte alls komma till registreringssidan gång på gång. Och den sidan bara laddas om när jag fyllt i alla mina uppgifter och klickar på "bli medlem"

 

Samma på pgguldbonus sidan, klickar jag på logga in så laddas bara sidan om och jag kommer ingenstans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan det vara så att ni saknar stöd för någon funktion på dessa sidor?

 

Prova att instaqllera senaste JAVA: http://www.java.com/sv/

 

Installera även senaste Flashplayer: http://www.adobe.com/go/getflashplayer

 

och då inloggning oftast sker via HttpS se till att kontrollera att datorns klocka visar rätt tid (jfr. med t.ex. Tv1´s Texttv-klocka) samt givetvis rätt datum!

Det är iallafall ett par bra första steg!

 

:)

 

Datum och tid stämmer =)

Håller på att installera om java och flash nu så får vi se vad som händer sen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej det funkade inte att komma in på sidorna iaf :/ står bara och tuggar på samma, finner det mycket konstigt att problemet uppstår både från olika datorer och även mobilen och olika uppkopplingar. Och att deras kundtjänst inte kan hitta problemet heller, väntar på svar från pgguldbonus kundtjänst som jag mailade igår om problemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del antivirusprogram innehåller olika skydd för surfning, utifall att det t ex stänger av hanteringen av javascript som är nödvändig på sidorna. Pröva med att inaktivera antivirusprogrammet.

 

Eller har du ändrat inställningar i webbläsarna? För där kan man ju också t ex inaktivera javascript.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En del antivirusprogram innehåller olika skydd för surfning, utifall att det t ex stänger av hanteringen av javascript som är nödvändig på sidorna. Pröva med att inaktivera antivirusprogrammet.

 

Eller har du ändrat inställningar i webbläsarna? För där kan man ju också t ex inaktivera javascript.

 

 

 

Har stängt av både virusprogram och brandvägg men det löste inte problemen. Har även kollat upp javascript och det är aktiverat. Kan det vara websidorna som har problemet och inte jag och min dator tro?

Fast då är det ju ändå underligt att de på pampers inte hittat felet, och frågan är om det bara är jag som är drabbad eller fler... blir hel snurrig på det här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Det är inte så att ni i Internet Explorer under menyn: Verktyg har en "bock" för "ActiveX filtrering"??

 

Om så, Avmarkera denna!

 

(Bara en gissning, men väl värd att kontrollera!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att ni i Internet Explorer under menyn: Verktyg har en "bock" för "ActiveX filtrering"??

 

Om så, Avmarkera denna!

 

(Bara en gissning, men väl värd att kontrollera!)

 

Jag kan inte ens hitta någonstans varken i explorer eller chrome där det står "activeX filtrering", har då tittat igenom under verktyg på båda, eller är det jag som letar fel?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kan inte ens hitta någonstans varken i explorer eller chrome där det står "activeX filtrering", har då tittat igenom under verktyg på båda, eller är det jag som letar fel?

Kanske beror på vilken version av Internet Explorer man har. Vad har du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...