Just nu i M3-nätverket

Media center i XP

Rekommendera Poster

Hej

Har sedan flera år tittat på TV, och spelat in program via Windows Media Center. Via nätet uppdateras programtablåerna för mina TV-kanaler och det har fungerat utmärkt.Nu har tablåerna försvunnit. Under inställningar i Media center ser jag under Allmän kanalista för digital anternn att Slutdatum är 2012-05-01 Vad betyder detta? Vad kan jag göra för att få tillbaka tablåerna? Windows XP är helt uppdaterat. Tacksam för hjälp.

Dela på andra webbplatser

Microsoft köpte tablåerna från ett brittiskt företag har jag för mig. Och jag tycker personligen att dom levererade ganska dåliga tablåer då den inte stämde. Och i och med releasen av Media Center R2 för Vista och Media Center för Windows 7 så byggde dom in bättre stöd för dels att hämta tablåinformationen från kanalen via antennsignalen och dels följer det med ett (ganska krånligt) verktyg att importera tablåer själv.

Så min spekulation att i och med dessa ändringar ihop med att Microsoft i Sverige inte bryr sig ett skvatt om Media Center säger att dom antagligen slutat köpa tablåer och leverera och låter användarana lösa det på bästa sätt själva.

Men som sagt, det är bara spekulationer från min sida. Och det finns program man kan ladda ned från nätet som hämtar tablåer från andra platser än just Microsoft. Bladerunner är ett program som löser detta. Dock hittar jag ingen guide för XP och dels så kommer jag inte fram till den officiella webbplatsen. Risken finns att programmet inte utvecklas längre.

En guide jag hittade (för vista)

En guide på svenska som jag hittade (för vista)

Dela på andra webbplatser

Jag har samma problem sedan tisdags på min Windows Vista dator med Media Center, jag ser via analog kabel så tablån hämtas via Internet. Har provat massor utan att lyckas.

Dela på andra webbplatser

Jag sneglade lite på The Green Button, ett Windows Media Center forum. En tråd om just det här verkar finnas där och dom beskriver det som ett återkommande problem. Och med lite tållamod så kommer tablåerna att komma igång igen.

Några verkar dessutom öppna supportärenden hos Microsoft för att få det åtgärdat. Men snegla gärna själva och bilda er egen uppfattning.

Tack .M!

Hoppas du har rätt att de fixar detta. Jag registrerade mig i Windows live för att tjata på Connect, men hittade ingen möjlighet att ge synpunkter där. Mailade istället till sverige@microsoft.com Antar att jätten bävar....

• 2 veckor senare...

Det tog tio dagar, sedan fick .M rätt. Tablåerna uppdaterades och levereras nu som vanligt.

Flyfisherman

Jo det verkade fungera, dom bävade...och ville naturligtvis åtgärda detta så fort som möjligt, kanske det hjälpte till något lite att fler också startat upp ärenden.:D

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

• Skapa nytt...