Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows 7 backup


nilst2007

Rekommendera Poster

nilst2007

Har kört många olika backup program på boot-cd genom åren. Till och med på Windows 2000's tid använde jag det inbyggda backup programmet.

 

Med Windows 7's eget backup program tycker jag att man kör huvudet i väggen genom alla korkade restriktioner det finns i det.

 

Man kan inte lagra på komprimerade diskar, man kan inte välja namn på backupen, man kan inte välja en mapp på accepterad enhet...och så vidare. Urbota korkat !

 

Finns det någon möjlighet att göra detta genom någon tweak ? Om inte så är det inbyggda backup programmet totalt meningslöst...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkitekten

Hej!

Håller delvis med dig. Windows backup i 7:an är inte särskilt flexibelt. Men det är bra på att göra en systembackup som det faktiskt går att återställa systemet ifrån. Såväl C:-partitionen som andra partitioner om så önskas. Jag har testat att det funkar.

Jag använder två program. Windows backup lite då och då för systemet. Samt ett annat program för frekventa schemalagda backup av applikationsdata. Till exempel Backup4all som jag gillar för det kan skapa backuper i krypterade zip-filer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

WinGuider.se

Är det inte så att man måste skilja på: SystemAvbildning, SystemReparationsSkiva och ren SäkerhetsKopiering..

 

Man kan välja mellan dessa 3 om man startar: Säkerhetskopiering och återställning

och läsa mer om resp. "backup-typ" på följande Microsoft artiklar:

 

SystemAvbildning

 

SystemReparationsSkiva

 

SäkerhetsKopiering

 

 

Då samtliga 3 metoder har olika syften så tar de med olika delar av filer och system! Vilka inte bör blandas ihop!

 

:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...