Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Internet har helt plötsligt blivit seg


anki2005

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag undrar vad som är fel med mitt internet. Det har helt plöysligt blivit jätte segt, det tar hu lång tid som helst innan ett internet fönster öppnar sig.

Jag har ett Halebop modem för kontantsurf å jag har inte haft några problem innan med modemet.

Snälla finns det någon som vet hur jag kan snabba upp internet. Kan det finnas något gratis program kan hjälpa eller någon som har tips på vad man

kan göra för att få det att fungera som tidigare.

 

Mvh. Anki

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon sorts tak för hur mycket du får ladda ner och upp för det du betalar?

Det är ju rätt vanligt och när man når upp till taket så är det en del operatörer som drar ner hastigheten till något väldigt lågt värde.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon sorts tak för hur mycket du får ladda ner och upp för det du betalar?

Det är ju rätt vanligt och när man når upp till taket så är det en del operatörer som drar ner hastigheten till något väldigt lågt värde.

 

 

 

 

Ja det är typ tak, men jag har kollat har långt ifrån använt mig av den mängden. Jag har även kopplat upp mig med samma modem på en annan dator (som är mycket äldre och med sämre konfig.) och det fungerade utmärkt. Det måste vara min dator som har segat till sig och jag behöver hjälp med att hitta vad som kan vara problemet.

Jag kör nu internet explore 8 har testat med 9 men tyckte det blev sämre. Jag misstänker att det e program eller uppdateringar som strular därför skulle det varit bra att söka egenom datorn på något sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det bara Internet Explorer som är långsam medan annat som att starta datorn går som tidigare?

 

Pröva med att starta Internet Explorer utan att några tillägg är igång och se om det påverkar:

Start-menyn - Alla program - Tillbehör - Systemverktyg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...