Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan inte öppna vissa sidor


moztwanted

Rekommendera Poster

Hojsan!

 

Sitter och sliter på mitt kontor dag in dag ut med telias adsl via en Netgear router som funkat finfint tills tidigare idag. Jobbar som webmaster, så öppnar 20+ lika sajter dagligen och jobbar på.

 

Idag kunde jag inte öppna ett antal av mina sajter, några kunde jag öppna efter ett antal F5 och refresh men ftp hakade sig, samma sak med e-mail tillhörande dessa sajter.

Man kan tänka sig att det är ett problem som har med webbhostingen att göra men icke, då allt funkar från hemdatorn, ipaden, samsung galazyn (7.7 -rocks!) :) ja tom Nokia n8:an kunde bliztsnabbt öppna sajterna.

 

Nu kommer min fråga : Kan min router ha ett cache som är fullt och som nu på något sätt blockerar de sajter och ftp/mail som jag flitigast besöker/öppnar?

 

Måste tillägga att jag kan öppna andra sajter som vanligt, endast mina mest flitigaste besökta sajter som berörs...

 

 

Ingen aning om detta är rätt plats att posta frågan på, så flytta gärna om det är fel!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du testat att starta om routern?

 

Prova också att tömma webbläsarcachen samt cookies rörande dessa webbplatser.

 

Det kan också vara en DNS-server som strular som ligger utanför din kontroll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har tömt cookies på 2 datorer kopplade till routern, bootat om routern via routerlogin, startat om både modem och router samt gjorde en "dns flush" (vet inte ens vad det gör) men problemen återstår. Slog mig en tanke att kan webbhostingen strypa mina uppkopplingar till sajterna och ftp ifall det kanske liknar någon slags attak eller liknande? Jag menar spärra eller blokera trafiken från kontret dit... Vet inte riktigt vart jag ska vända mig med en felanmälan haha

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...