Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Google och GPS


kelby

Rekommendera Poster

Har en ganska enkel GPS-mottagare men som fungerat utmärkt tidigare.När jag kopplat den till datorn har Google Map öppnats med rutten inritad.

Jag har inte använt den på ett tag men igår skulle jag läsa av en rutt som jag gått men Google tog bort kartan och ett meddelande enl. följande dök upp på skärmen: "Google has disabled use of Maps API for this application"

Vad menas ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att Google har sett över betalmöjligheterna för flera av sina api:er. Speciellt kartorna. Så det kan ha uppstått en situation där dom spärrat applikationen pga frågetecken kring betalning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har för mig att Google har sett över betalmöjligheterna för flera av sina api:er. Speciellt kartorna. Så det kan ha uppstått en situation där dom spärrat applikationen pga frågetecken kring betalning.

Menar du att det är tillverkaren av GPS-en som skall ersätta Google, personligen har jag väl inte någon skuld till Google?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis. Du ska inte behöva kontakta google. Du kan behöva kontakta tillverkaren av programmet för att få en nyare version. Snegla på tillverkarens hemsida och se om dom skriver något om det där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade tillverkaren och där fanns en uppdaterad version att ladda ner. Fick leta efter drivrutin och nu fungerar det som vanligt.

Tack för tipsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...