Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp! wireless router internet kopplas ej upp.


chelseea

Rekommendera Poster

Hej!

i fredags antecknade jag ett trådlöst internet abonnemang med 3. Jag fick en wireless router NETGEAR av dem och kom hem med den. Har innan detta haft Telia som telefon + internetleverantör (har sagt upp Telia men det är 3 månaders uppsägningstid så telia internetet och dens modem och router är fortfarande igång så jag kan fortsätta sätta in internetkabeln från telia för att få internet men det är ju just det jag inte vill)

 

hur som helst, routern ansluter och jag datorn hittar det trådlösa nätverket. jag skriver in säkerthetsnyckeln och det står "Ansluten" MEN det är en liten gul triangel med ett utropstecken på anslutningen. När jag trycker upp nätverksinställningar så står det "Internetåtkomst saknas".

 

Jag satt i telefon hela igår med 3 kundtjänst och dom kom fram till att det var något fel på min router jag hade fått, så idag gick jag till butiken och fick en ny. Men exakt samma sak händer!!!!

 

Kan det vara att Telia internetet stör???? Jag har INTE telia internetkabel inpluggad i min dator när jag försöker koppla trådlöst.... men det kanske stör ändå på något konstigt sätt??

 

snälla hjälp mig jag blir tokig!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...