Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Samsung och Google Map


kelby

Rekommendera Poster

Tecknade ett abonnemang hos Telenor för ca: 1,5 år sedan och där kunde man välja telefon som man betalade ett tillägg för. Jag valde en Samsung S8300 eftersom kameran i telefonen verkade bra. Telefonen har inbyggd GPS så foton som togs blev GEO-taggade. Google Map var även installerat. Allt har fungerat ända tills nu då jag bytt operatör till Glocalnet. Foton jag tar blir inte geo-taggade, Google Map fungerar inte, får info att "Nätverket är inte tillgängligt" Jag kan koppla upp mig på nätet, så någon form av uppkoppling finns ju till operatören? Vid kontakt med Glocalnet får jag ingen hjälp. De tror att felet måste vara någon inställning i telefonen. Finns det någon som har ett tips var felet kan ligga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Telefonen kan vanligen ta positionen från två källor.

Dels via radiopejling, helt enkelt genom kontakt med basstationerna kan de få fram en grov position.

Mer exakt är det att ta till GPSn.

 

Jag är inne på Glocalnets tankar, att det är något i telefonen. Denna funktion har inget med operatören att göra, ja den borde fungera även om du inte har något sim-kort i telefonen/inaktiverar telefondelen.

 

Kolla snarare upp med Samsung...

Men det du kan gör, testa, är att återställa telefonen till fabriksdata. fast kontrollera då att inte dina data på telefonen blir förlorade.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ger jag upp mobilproblemen som egentligen inte är något stort problem, det bara retar mig att inte komma på varför? Har varit i kontakt med Samsung som verkligen gjorde sitt bästa för att hjälpa mig. Fick hjälp att få den rätta "koden" för att återställa telefonen, men efter återställning var det lika omöjligt att komma in på Google Map fick bl.a upp en dialogruta där jag skulle ge Google Maps tillgång till personlig information.Där fanns 3 alternativ och om jag valde ett alternativ att tillåta kom jag till Google Map sida men efter ett tag dök rutan upp som talade om att "Nätverket är inte tillgängligt". Det här programmet kräver en dataanslutning.Kontakta din leverantör.

Vilken leverantör? Glocalnet kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja du, jag vet inte. Det låter konstigt. Om du kan surfa på nätet borde Google Maps fungera om det nu inte är som så att Google Maps på din telefon borde uppdateras. Kanske ny version finns (?) som fungerar.

 

Låna simkort från polare med annan operatör och testa. Om det fungerar där, då är det något med Glocalnet fast vad det har jag ingen aning om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...