Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem vid grafikkorts byte!


mrmatrix

Rekommendera Poster

hallå hallå

 

Är som så att jag stött på ett irriterande problem som jag inte kan lösa och behöver hjälp med.

 

För 2 dagar sedan var jag och köpte ett nytta grafikkort ett MSI 560GTX-TI, och jag passade även på då att köpa ett nätagg ett Fractal Design Tesla 650W.

 

Och problem är efter montering att när jag startar datorn så kanske efter 20-30 min så stängs den av som vid strömavbrott och går inte att starta efteråt, efter 15-30 minuter så startar den igen.

 

tacksam för hjälp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jannejanne

Överhettning? Har du tillräckligt många insugschassifläktar i fronten, tornsidan, botten?

Så det hela tiden tillförs kall luft till grafikkortet?

Och lågt tryckfall i chassit?

//eforum.idg.se/topic/95138-forvirrad/page__p__560798__fromsearch__1#entry560798

Du kan antagligen se/följa temperaturerna med

http://www.cpuid.com/softwares/hwmonitor.html

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har haft kolla på temperaturerna vid senaste avstägning så har temperaturerna legat mellan 30-35 grader på kärnorna medans grafikkortet kanske hållt 29-33 grader.

 

har tagit av kåpan runt chassiet så den står helt öppen men problemet kvarstår ju!?

 

kan det bero på något mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel på nätagget?

 

Prova ett annat nätagg om du kan med nya grafikkortet för uteslutning av fel på kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Flyfisherman

  • Kontrollera alla anslutningar, kontakter från nätaggregatet att dessa sitter korrekt monterade på moderkort och övriga ställen. Dubbelkolla.
  • Kontrollera att dom två PCI-E strömkontakterna bak eller ovanpå grafikkortet är anslutna. På mitt grafikkort så får man trycka till dessa så dom kommer in, men tryck inte sönder dom lödda kontakterna på grafikkortet.
  • Kontrollera att grafikkortsfläkten snurrar
  • Kontrollera att grafikkortet verkligen är korrekt monterat i PCI-E kontakten på moderkortet, att kortet verkligen är nedstoppat.
  • Kontrollera att grafikkortet sitter i första PCI-E kontakten längst upp.
    står i manualen till ditt moderkort (vilket är det?).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla att nätaggregatet har en fungerande fläkt låter lite som att den inte går igång

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...