Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Formler på Engelska


Dingrot

Rekommendera Poster

Så här gör jag när jag byter språk:Officeknappen / Excel-alternativ / Vanliga alternativ/Språk-inställningar / Visningsspråk / också ändrar du från svenska till English.

 

Jag vet ej om detta är beroende av vilken utgåva av Excel man använder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så här gör jag när jag byter språk:Officeknappen / Excel-alternativ / Vanliga alternativ/Språk-inställningar / Visningsspråk / också ändrar du från svenska till English.

 

Jag vet ej om detta är beroende av vilken utgåva av Excel man använder.

 

Ja jag har Excel 2007.

Jag har försökt göra som du beskriver och även ändrat redigeringssptåk till engelska.

Jag har även tagit bort svenska som alternativ.

Kort sagt ändrat allt till engelska och startat om.

Men det står fortfararande att svenska är aktuellt språk.

Jag har ingen bock i "språk matchat med windows".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste starta om excel för att ändringen ska gälla. Glömde skriva detsad.gif.

 

Jag har försökt göra som du beskriver och även ändrat redigeringssptåk till engelska.

Under den fliken har jag aldrig ändrat något.

Jag har ingen bock i "språk matchat med windows".

Samma här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste starta om excel för att ändringen ska gälla. Glömde skriva detsad.gif.

 

 

Under den fliken har jag aldrig ändrat något.

 

Samma här.

 

Jo just det skriver jag för att vara tydlig så att alla ev ? elemineras.

Så ingen ska undra om DET är gjort.

Och som du ser om du läser innantill står det också "startat om" .

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag missade att du skrev att du hade startat om.

 

När du gör ändringen till engelskt språk, får du upp det apelsinfärgade bandet där det står att alla office-program måste startas om, se bild nedan? Det verkar inte vara så viktigt att alla Office-program startas om. På min dator fungerar det att byta språk även om Word är i gång i bakgrunden.

 

Vad händer om du ändrar språk i Word eller annat Office-program, en ändring ändrar språk i samtliga Office-program?

 

post-124424-0-79394500-1331119998_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag missade att du skrev att du hade startat om.

 

När du gör ändringen till engelskt språk, får du upp det apelsinfärgade bandet där det står att alla office-program måste startas om, se bild nedan? Det verkar inte vara så viktigt att alla Office-program startas om. På min dator fungerar det att byta språk även om Word är i gång i bakgrunden.

 

Vad händer om du ändrar språk i Word eller annat Office-program, en ändring ändrar språk i samtliga Office-program?

 

post-124424-0-79394500-1331119998_thumb.png

 

Nej något orange band fick jag inte upp. Startade Word och Powerpoint och där stod samma sak som i Excel att språket är Engelska på båda och även redigeringsspråk.

Faktum är att jag tagit bort svenska som valbart alternativ det sista jag gjorde efter alla andra försök.

Jag är ute efter menyer och / eller åtminsotne formler på engelska i Excel men detta kanske inte är vägen.

Är det bara ett LIP-språkpaket som gäller undrar jag ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Är det bara ett LIP-språkpaket som gäller undrar jag ?

 

Ja, du måste köpa språkpaket från MS. Tyvärr.

Eller se till att köpa "rätt" version av Office från början då MS tar ganska bra betalt för dem.

Man kan iofs tycka att de borde skicka med stöd för engelska till alla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det olika beroende på utgåva, lustigt att de bjuder på engelska till billigaste utgåvan Home and Student 3 användarlicens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det olika beroende på utgåva, lustigt att de bjuder på engelska till billigaste utgåvan Home and Student 3 användarlicens.

Ja jag har studentlicens - så jag vet inte vad det handlar om.

Nästa gång får det bli engelsk variant - de mesta av litteraturen är ju engelsk.

Tack flr tipsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är det olika beroende på utgåva, lustigt att de bjuder på engelska till billigaste utgåvan Home and Student 3 användarlicens.

 

Fast kan du ändra så att formler verkligen blir på engelska? Jag testa på min Pro-version och där tycktes det inte slå igenom/valet finnas.

Får testa igen kanske. och testa på hem-versionen av 2007 också.

 

Excel 2010, Pro

post-8996-0-66540000-1331154583_thumb.png

Går inte att välja annat språk än svenska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ser jag i min Studentversion att endast standardmallar och stavningskontroll är på engelska - efter att ha ändrat till engelska överallt.

Menyer och formler är på svenska - så jag tror att ett LIP-paket måste till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är här jag ändrar till engelsk:

 

post-124424-0-95581600-1331198798_thumb.png

 

Jag får allt på engelska, har även Outlook 2007 installerat, kan språkpaketet komma från installation av detta?

post-124424-0-30746300-1331198684_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja du Tune, det där verkar vara något de antingen ändrat mellan Excel 2007 2010 eller en skillnad mellan student och pro versionen.

 

Den där dialogen, den ändringen kan jag göra på studentversionen av Excel 2007 men på pro versionen av Excel 2010 ser den helt annorlunda ut. Hela dialogen ser ut som detta

post-8996-0-20583400-1331200013_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...