Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Parabol utan box.


MagnusSweden

Rekommendera Poster

Hej på er. Jag har en gammal CanalDigitalparabol som jag vill sätta upp. Jag vill kuna se sydeuropeiska fria kanalaler och lite annat spännande. Finns det ngn vänlig människa som kan tala om hur jag ska få det att rungera?

Tack på förhand.

 

//magnus

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Första frågan är vilken satellit du vill ta emot. Mycket troligt att du behöver en större parabol.

Andra frågan är om dessa kanaler är fria eller om det krävs abonnemang för att se dem.

Tredje frågan är då vad för digitalbox du behöver och kanske då även abonnemang.

 

Problem på steg tre är att abonnemang ofta är regionalt knutna, dvs du måste bo i Spanien för att kunna abonnera på spanska kanaler. Å andra sidan finns det en del kanaler som sänds okodat.

 

En digitalbox behöver du. Eller en TV med DVB-S/S2 mottagare i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har en vän som bor i Landskrona. Hon har en parabol ca 60cm i diameter för att kolla på fria gratis tyska kanaler. Till parabolen en box. Kruxet är att i april 2012 kommer man byta sändningsteknik så det behövs ny box. Men nu finns ju mycket TV på internet, tex http://www.zdf.de

Hur stor parabol du behöver beror på var du bor, liten i Ystad, riktigt STOR i Kiruna.

Men det är väl bara besöka nån lokal "satellitTVbutik". Tack vare våra invandrare har det ju blivit en stor marknad. En jobbkollega från Irak kollar tex på arabisk TV och han bor i Stockholm. Tror han har en 1,2m parabol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.

Tack Monchi

Jag har fått in ett flertal satelliter från denna parabol då CanalDigitalsatelliten spårade ur...så därför vet jag att det fungerar med den parabolen jag har.

Frågan handlade om fria kanaler så låt oss hållas vid det.

 

Tack till JJ: vilken typ av box kan vara användbar? Den ska inte kosta skjortan...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok.

Tack Monchi

Jag har fått in ett flertal satelliter från denna parabol då CanalDigitalsatelliten spårade ur...så därför vet jag att det fungerar med den parabolen jag har.

Frågan handlade om fria kanaler så låt oss hållas vid det.

 

Tack till JJ: vilken typ av box kan vara användbar? Den ska inte kosta skjortan...

 

Okej. Vi utgår från att din parabol räcker.

Då gäller att finna en digitalbox

Endera av dessa

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=140#rparams=l=s84303128

beroende på krav. En box som klarar DVB-S2 är nog att rekommendera då det är en framtidssäkring.

Om du nöjer dig med DVB-S finns iofs ett bredare utbud av boxar

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s84303172&o=tillv_pop&cols=#prodlista

sedan ska sägas, kan nog vara värt att snegla ned på tyska marknaden.

 

Vad för box söker du? En som bara kan ta emot eller en med PVR-funktion?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...