Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"Physical memory dumped......"


w00p

Rekommendera Poster

hejsan!

 

när min dator kraschar så får jag upp detta meddelandet: "beggining dump of physical memory.

Physical Memory dump complete. Contact your system admin or technical support group."

och sedan MÅSTE jag starta om datorn.

 

den rutan kommer upp som bluescreen.

 

vad är det som e felet med detta? har minnet flippat ur eller e d nån annan hårdvara.. för detta händer bara med mitt win2k å inget annat OS.

 

lite info:

866Mhz

384 sdram pc133

ljudkortet e nåt okänt märke

grafik kort: nvidia tnt2 / tnt2 pro

 

 

[inlägget ändrat 2001-08-31 12:19:34 av w00p]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

när w2k kraschar så dumpar den allt som finns i ram minnet vid kraschen till en fil på hårddisken, detta för att man ska kunna skicka in denna fil till microsoft för debugging om man har ett supportavtal med dem..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja och nej, innehållet i RAM-minnet skrivs till en fil som gondorlias skrev. Men det behöver inte betyda att det är något fel på RAM-minnet. Vad har du för moderkort? Brukar du köra något speciellt program då detta händer?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mitt moderkort: Luna Via Pro 133A

 

 

program som den brukade krascha av innan va typ: windows media player, quicktime, kazaa. men nuförtiden så kraschar den av allt möjligt då å då...ibland funkar programmen ibland inte...

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har inte gjort det för jag vet inte var man fixar senaste drivrutinerna :)

 

men om du kan hitta den kanske jag kan testa om d går :P

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!!

 

Jag har haft liknande problem. Har du uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet på sistone. Jag körde in nyaste som fanns och dom fungerade inte som dom ska på min maskin i alla fall.

Försök installera litre äldre drivisar.

 

Mathias

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har du nåt tips på vilken drivrutin som jag kan ha till tnt 2 pro..för jag brukar aldrig uppdatera mitt grafik kort så jag vet inte vilken drivrutin som e ny å vilken som e gammal..

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

shit det verkar som att det funkar..alla program som kraschade innan drivrutinerna va installerade funkar nu efter att jag testade dom 2ggr om :) satte på dom samtidigt oxå..funkar perfekt..

 

 

tack för hjälpen! (hoppas det funkar bra i fortsättningen bara) :P'

 

 

peace

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...