Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Ladda ned och kopiera en fil från webben


Dag Erlandsson

Rekommendera Poster

Dag Erlandsson

Om ett ljudklipp (1 timma) ligger "ute" - exempelvis en radiostation och om jag vill ladda hem just det klippet (ingen film)hur gör jag då? Om jag till "råga på allt" vill kopiera självaste annonseringen (bild/logga) för just det klippet (ligger endast "där" 1 månad)- hur gör man då? Om jag därefter vill "ta" ljudklippet och loggan inkluderat text kring ljudfilen och placera "det" på en hemsida, eller på en Facebook går det? Dvs. att den bild jag laddar ner skall när man klickar på "den" direkt öppna ljudfilen ifråga. Problemmet är att filen och bilden byts ut 1 ggn/månad - Så därför är det lite bråttom.

Stort tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ett ljudklipp (1 timma) ligger "ute" - exempelvis en radiostation och om jag vill ladda hem just det klippet (ingen film)hur gör jag då? Om jag till "råga på allt" vill kopiera självaste annonseringen (bild/logga) för just det klippet (ligger endast "där" 1 månad)- hur gör man då? Om jag därefter vill "ta" ljudklippet och loggan inkluderat text kring ljudfilen och placera "det" på en hemsida, eller på en Facebook går det? Dvs. att den bild jag laddar ner skall när man klickar på "den" direkt öppna ljudfilen ifråga. Problemmet är att filen och bilden byts ut 1 ggn/månad - Så därför är det lite bråttom.

Stort tack på förhand.

Eftersom du i alla fall behöver upphovsmannens godkännande av det du vill göra är det väl enklast att även fråga upphovsmannen om han/hon/företaget kan skicka dig filerna i stället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
Dag Erlandsson

Det finns programvara som sparar "Streamar" typ: http://streamripper.sourceforge.net/

Sök på Google med orden Stream och Capture så hittar du fler program.

 

Hej,

Problemmet är följande, sidan ifråga, har en massa "ljudklipp" säg 10 stycken. Vardera ljudklipp har som en "play-knapp". Dilemmat är att oavsett vilket klipå man trycker på, så är URL densamma... Detta gör att man inte så lätt kan kopiera ett specifikt klipp och det är just det jag vill göra. Något annat tips? Stort tack igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dag Erlandsson

Eftersom du i alla fall behöver upphovsmannens godkännande av det du vill göra är det väl enklast att även fråga upphovsmannen om han/hon/företaget kan skicka dig filerna i stället.

Har fått tillstånd, men dom säger att man får "spela in" ljudklippet från sidan, dom har inte tid och möjlighet... Jag skrev innan att det heller inte fungerar med dom tips jag fått, detta då URL är densamma på varje klipp... Någon annan idé?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...