Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Kan bara besöka vissa webbplatser...


Gnam

Rekommendera Poster

Hej, jag har ett problem just nu, som har med mitt internetanvändande att göra. Det är så att jag knappt kan surfa över huvudtaget. De enda sidor jag kommer in på är stora som t ex Facebook, YouTube, Google, TeamLiquid.net och nu tydligen eforum.idg.se.

 

Inga andra mindre sidor funkar, av de jag prövat. Ett annat exempel: Europeiska Battle.net funkar, men inte amerikanska. Vi har internetproblem i hela huset just nu, men mina vänner säger på Skype och StarCraft II(Som förövrigt också funkar, med vissa skavanker) att de inte upplever problemet alls.

 

Kan det vara lokalt? Att den noden vi får vårt internet från är trasig på nåt sätt? Ibland kan jag t ex trycka en massa gånger på en länk, och efter en jäkla massa försök funkar det.

 

Vad är detta..? Vår ISP heter Bredband 2, och de har inga driftstörningar just nu enligt deras hemsida.

 

EDIT: Kan det vara malware?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom det gäller hela huset är det nog osannolikt att det gäller skadliga program.

 

Du skulle kunna pröva med att sätta en annan DNS-server om det är där problemet ligger:

http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-vista/Change-TCP-IP-settings (likartat i andra Windows)

Du kan t ex välja OpenDNS i stället:

208.67.222.222

208.67.220.220

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...