Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Inget Ljud från datorhögtalare. Ljudutgången lyser rött!


roland123

Rekommendera Poster

Hej, jag behöver hjälp med en sak: Det är så att för ett par månader sedan så lyckades jag trilla på mina hörlurar(medan de satt i datorn).

Det som hände då var att:

Ljudet i högtalarna på datorn slutade att fungera

Lag hör bara ljud från en av hörlurarna/externa högtalare.

Det började lysa rött ifrån ljudutgången(antar att det är från någon optiskt ljudkabel inne i datorn)

 

Jag kan dock få ljud i hörlurar samt externa högtalare genom att dra ut ljudkabeln(3,5 mm) till ungefär hälften, detta blir dock oerhört glappigt och inte särskilt stabilt

 

Jag har hittat folk som har samma problem men detta är oftast bara på mac och inte pc som jag har. Där de problem lösningar inte fungerar.

 

Dator: Fujitsu Amilo Pi3560 - Pentium T4300 @ 2,1ghz / 4GB / 500GB / 15.6" TFT / GF GT240M.

Mvh Roland

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, jag behöver hjälp med en sak: Det är så att för ett par månader sedan så lyckades jag trilla på mina hörlurar(medan de satt i datorn).

Det som hände då var att:

Ljudet i högtalarna på datorn slutade att fungera

Lag hör bara ljud från en av hörlurarna/externa högtalare.

Det började lysa rött ifrån ljudutgången(antar att det är från någon optiskt ljudkabel inne i datorn)

 

Jag kan dock få ljud i hörlurar samt externa högtalare genom att dra ut ljudkabeln(3,5 mm) till ungefär hälften, detta blir dock oerhört glappigt och inte särskilt stabilt

 

Jag har hittat folk som har samma problem men detta är oftast bara på mac och inte pc som jag har. Där de problem lösningar inte fungerar.

 

Dator: Fujitsu Amilo Pi3560 - Pentium T4300 @ 2,1ghz / 4GB / 500GB / 15.6" TFT / GF GT240M.

Mvh Roland

 

Det kan vara så att kontakten har hoppat till och stiften i hörlursuttagen har hoppat till så att du måste flytta kontakten så att den passar exakt.

 

Om du vill ha tillbaka ljudet pröva detta externa ljudkortet:

http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datorkomponenter/ljudkort/terratec-aureon-dual-usb-p38552

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...