Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

pinglan100 - Inloggninsproblem WLM


pinglan100

Rekommendera Poster

jag avinstallerade först enbart Messenger och lade in den på nytt men det gav ingen förändring. nu körde jag en reparation som tog en evinnerlig tid men det hjälpte - så nu fungerar det som tidigare - till min stora glädje! jag minns inte hur jag gjorde integreringen men har för mig att det fanns en knapp med frågan om jag ville göra det. jag loggar in på var för sig, händelser i FB syns både med text och grafik i MSN och även FB:s kontaktlista vinns med i MSN direkt under MSN:s kontaktlista. tycker i och för sig att MSN blivit lite för rörig med detta men ser inte hur jag kan återgå till en renodlad MSN men spelar mindre roll - viktigast att det fungerar nu!

 

 

Hejsan.

Jag har exakt samma problem som du har.Ladda ner det från Pc för alla. ;en kan ej logga in..står att det ej är tillgängligt.Har försökt och avinstallera o installera om igen ..tom i Felsäkert läge.Snälla vad ska jag göra.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du reparerat som HUP151 skrev att han hade gjort?

Ja,det har jag gjort.Jag har inte messenger intregerat till Facebook.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du upp samma felkod och felmeddelande som HUP151, om du gör som han gjorde enligt inlägg 1?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du upp samma felkod och felmeddelande som HUP151, om du gör som han gjorde enligt inlägg 1?

 

<br class="Apple-interchange-newline">Felkod 80040154: Inloggning till Windows Live Messenger 2011 misslyckades eftersom tjänsten är tillfälligt otillgänglig. Vänligen försök igen senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ovanstående inlägg är avskiljda från tråden //eforum.idg.se/topic/333073-windows-live-messenger/

 

Cecilia

Moderator

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan gå igenom de förslag som Microsoft har: http://explore.live....ign-in-cant-faq

 

Sedan kan det ju vara bättre att ladda ner från Microsoft i stället för från PC för Alla.

 

Hej.Får inte detta att fungera.Har laddat ner från Microsoft o valt svenska men då blev det ett andra språk i alla fall.Så jag laddar ner från Pc för alla.Vad är det för fel o ladda ner därifrån?????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här: http://pcforalla.idg...2.4476/1.126662

är en gammal version av WLM och det kan ju ge inloggningsproblem.

 

Har nu laddat ner från Microsoft hemsida.Det går inte att logga in ändå.Så här står det.

 

<br class="Apple-interchange-newline">Felkod 80040154: Inloggning till Windows Live Messenger 2011 misslyckades eftersom tjänsten är tillfälligt otillgänglig. Vänligen försök igen senare.

Hade du nytta av detta?

37114 av 62625 personer hade nytta av denna lösning.

Gäller: Windows Live Messenger 2011

 

<br style="line-height: 9px; ">För att lösa detta problem, vänligen avinstallera och installera om Windows Live Essentials.

 

 

Steg ett: Avinstallera Windows Live Essentials

 

<br style="line-height: 9px; ">För instruktioner i hur man avinstallerar Windows Live Essentials, klicka här.

 

Steg två: Installera om Windows Live Essentials

 

1. Klicka här för att installera om Windows Live Essentials

 

2. Försök att logga in på Messenger igen

 

Om de här stegen inte hjälpte dig lösa problemet och om du fortfarande får samma felmeddelande, vänligen posta en fråga i Messenger-forumet här. Klicka på Ställ en fråga i övre högra hörnet och välj Jag får andra felmeddelanden vid inloggning i listan. Vänligen skriv i rutan för detaljerad beskrivning att du redan försökt stegen i den här lösningsartikeln.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns tips på dessa sidor (om engelska är ok):

http://www.computert...-messenger-msn/ men ladda inte ner något därifrån eller följ någon länk

http://www.sevenforu...wlm-2011-a.html

https://theangleofth...-code-80040154/

http://nopadolsiri.w...r-80040154-fix/

 

OK,får försöka översätta.

ME..varför ska jag inte ladda ner..fanns nån sida med drive robot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg till om det är något du inte förstår på sidorna.

 

Registry Easy, Driver Robot, Registry Booster och ErrorFix kan knappast hjälpa i detta fall utan det är program som är förenade med risken att Windows blir sämre. Jag skulle tro att enda anledningen till att de finns där är att webbplatsen ska kunna tjäna pengar på att du köper något av programmen.

 

Men jag missade :( att det finns en bra länk på sidan, och det är länken till Microsofts webbsida så den får du följa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säg till om det är något du inte förstår på sidorna.

 

Registry Easy, Driver Robot, Registry Booster och ErrorFix kan knappast hjälpa i detta fall utan det är program som är förenade med risken att Windows blir sämre. Jag skulle tro att enda anledningen till att de finns där är att webbplatsen ska kunna tjäna pengar på att du köper något av programmen.

 

Men jag missade :( att det finns en bra länk på sidan, och det är länken till Microsofts webbsida så den får du följa.

 

Oh,vilken är den länken då?

Provad på sonens dator och där kom jag in..han sitter i samma hus.Har också ringt Telia o det är inte brandväggarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt kan du inte avinstallera WLM?

Varför vill du avinstallera WLM, står det på någon sida att du ska göra det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På vilket sätt kan du inte avinstallera WLM?

Varför vill du avinstallera WLM, står det på någon sida att du ska göra det?

 

Det finns inte ens med i lägg till o ta bort program.Ikonen är kvar och klickar jag på den så kommer messenger sidan upp.när jag skriver i användarnamn o lösenord kan jag ju inte logga in.Jag vill ta bort det för att när jag installerade det kryssade jag för writer o photogalleri o jag vill inte ha det utan bara messenger o mail.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inget med "Windows Live" i "Lägg till och ta bort program"?

Eftersom det installeras som ett paket är det hela paketet (kanske det är Windows Live Essentials) som ska vara nämnt där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du inget med "Windows Live" i "Lägg till och ta bort program"?

Eftersom det installeras som ett paket är det hela paketet (kanske det är Windows Live Essentials) som ska vara nämnt där.

 

Det stämmer bra,men det finns inte heller med i listan o försöker jag installera igen,står det att jag redan har det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...