Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Fel på ljudet


Lg-Grabben

Rekommendera Poster

Jag har kopplat in så jag kör delade skärmar mellan datorskärmen och tv:n med hdmi. Men jag kan inte prata i skype och få ut ljudet i mina hörlurar. musiken kommer ur tvhögtalarna men det e ok, vill ju höra t.e.x skypesamtalen o så i mina hörlurar.

 

har kollat i ljudkontrollen, men fattar inget alls.

 

SNÄLLA hjälp mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att du vill ha ett ljud till TVn/skärmen och ett annat till dina hörlurar?

 

Den distinktionen mellan ljudutgångarna brukar inte en dator klara av, ljudkortet kan vanligen inte styra ljud från olika program till olika ljudenheter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du menar att du vill ha ett ljud till TVn/skärmen och ett annat till dina hörlurar?

 

Den distinktionen mellan ljudutgångarna brukar inte en dator klara av, ljudkortet kan vanligen inte styra ljud från olika program till olika ljudenheter.

 

om ja kopplar ur tv:n så kommer det fortfarande inget ljud i varken datorhögtalarna eller headsetet. Hur återställer jag det? ljudkontrollen hittar inget av dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kopplat vi HDMI kan du behöver leta reda på denna dialog

post-8996-0-93372300-1326048754_thumb.png

som du för upp om du högerklickar på ljudikonen i statusfältet och där väljer uppspelningsenheter.

 

När du har den upp, aktivera den utgång du vill använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kopplat vi HDMI kan du behöver leta reda på denna dialog

post-8996-0-93372300-1326048754_thumb.png

som du för upp om du högerklickar på ljudikonen i statusfältet och där väljer uppspelningsenheter.

 

När du har den upp, aktivera den utgång du vill använda.

 

 

Som jag förstår det så är den enheten frånkopplad. jag vette fan hur jag tillkoplar den igen så säga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då borde du ha ljud ut via högtalarutgången på ljudkortet...

 

Om inte, testa att dra ut och in högtalarkabeln, kanske byta kontakt, och se om ljudkortet kanske tappat bort att vilken utgång högtalarna sitter i.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då borde du ha ljud ut via högtalarutgången på ljudkortet...

 

Om inte, testa att dra ut och in högtalarkabeln, kanske byta kontakt, och se om ljudkortet kanske tappat bort att vilken utgång högtalarna sitter i.

 

 

Fick igång det, tack för hjälpen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Brutit ut inlägg från denna tråd till egen tråd:

//eforum.idg.se/topic/341322-inget-ljud/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...