Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Anonine döljer inte IP-adress - varför?


grevenojames

Rekommendera Poster

grevenojames

Hej,

 

Jag har anonine sedan ett tag, och enligt vad programmet visar ska allt funka - dvs ikonen lyser grönt och meddelar ett tilldelat IP-nummer. Av en slump hanade jag på en sida i dag där man kunde kolla sitt IP-nummer. Döm om min förvåning när jag såg ett nummer som sades tillhöra min operatör.

 

Testade genast med att stänga av Anonine och pröva en gratistjänst, hidemyass, vilket verkade funka. dvs. ett annat tilldelat IP-nummer dök upp.

 

Jag har en liten router kopplad till burken, som jag med en annan burk delar på en internetuppkoppling, dvs ett nätverk på två. Jag prövade att stänga ned den ena datorn först,men samma sak. Därefter testade jag att koppla in min burk direkt i modemet utan att använda routern, men det blev samma sak igen - anonine påstod sig vara på och tilldela nummer, men på sajten syntes mitt nummer kopplat till min operatör.

 

Betyder det här att Anonine är helt verkningslöst, och kan någon tipsa om en förklaring? Vad kan man göra för att få det att funka?

 

/GoJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa IP-kollen med en annan webbläsare och testa med olika IPkoll-sajter. Hade samma upptäckt som du. Med FF visades operatörs-ip medan med IE var det Anonines. Rensade cashen på FF och sen var det lika hos båda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...