Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dynamisk klocka/tid i asp?


Robban G.

Rekommendera Poster

Hej, är det någon som kan tipsa mig hur man skapar en dynamisk klocka/tidsvisning i asp/vbs ! Jag vill inte använda mig av javascript för den tiden är ju klient beroende och jag vill helst ha server tiden som man får via asp kod eller...?

Tack på förhand,

RobbanG

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...eller så vill du inte det! Jag vet inte om det ens går att pusha sidor från servern till en klient, men rent principiellt så innebär ju en förändring i klockan (tex att sekunderna ändrar) att en ny sida skall skapas och sändas till klienten. Din server skulle bli överbelastad på nolltid. Att däremot visa korrekt servertid på varje sida som klienten begär är en helt annan sak.

 

 

==Coleburn==

 

--------------------

"It takes a lot of knowledge to

really mess something up!"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, du bör ju inte använda asp för att uppdatera tiden, fast det skulle gå utan att ladda om sidan via remote-scripting.... Men du vill nog inte köra sån onödig trafik på servern. Men du kan ju hämta serverns tid för varje gång du laddar sidan och sedan uppdatera det värdet med klient-script, tex javascript genom att sätta timeout och öka värdet med en sekund varje (ja just det; sekund!).... Fast det kanske går att få javascriptet att fatta att det är en tid den får från servern??? hmmm...... det där måste jag testa!

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...