Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Publicera sökruta till kalkylprogram


pelia

Rekommendera Poster

För några år sedan fanns en tjänst på nätet som hette Blist. Man kunde ladda upp en Excelfil och man fick sedan kod som man kunde bädda in i HTML. Resultatet var en sökruta så att man kunde söka i datan i Excelarket och man fick fram poster utifrån de data som finns i de rader där sökordet påträffades. Man fick alltså en onlinedatabas utifrån sitt simpla excelark. Om jag minns rätt fungerade det så.

 

Nu finns inte tjänsten längre. Men det var ju suveränt kul och användbart. Jag har sökt efter något liknande men det bästa jag hittar är något som heter Grubba, men det är verkligen inget vidare snyggt eller bra. Jag antar att det skulle kunna gå att göra något sådant utifrån Zoho, men det verkar krångligt. Så fort det kommer till programmering ger jag upp, jag kan inte sånt och även om jag skulle kunna lära mig har jag inte tid.

 

Finns det någon som kan tipsa mig om någon lösning? Vad jag förstår av mina sökresultat på nätet är jag inte ensam om att önska mig något sådant här. Säkert en idé som skulle bli pofpulär om man vill dra igång en nättjänst ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...