Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Lagringsmappar i Windows live mail har försvunnit


knotas

Rekommendera Poster

Jag använder Windows 7 och rubr mailprogram. Har ej använt lagrinsmapparna på ett tag

men när jag nu vill göra det är dom försvunna. Har ej tagit bort dom själv.

Försöker, utan framgång finna sökväg för att se om dom finns kvar på hårddisken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du provat "Användare-Ditt användarnamn-Appdata-Local-Microsoft"?

 

Tack; jodå den vägen är provad men fanns inte ens.

Allt löste sig genom en backup från extern hårddisk. Vi använder Windows

backupfunktion och det var ingen enkel match att få fram dessa filler.

En återställning till ursprunglig plats fungerade inte utan jag fick

återkopiera till en annan partition på hårddisken för att sedan

importera filerna till Windows live mail.

 

Vänligen

Inga-Lill

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Jag använder Windows 7 och rubr mailprogram. Har ej använt lagrinsmapparna på ett tag

men när jag nu vill göra det är dom försvunna. Har ej tagit bort dom själv.

Försöker, utan framgång finna sökväg för att se om dom finns kvar på hårddisken.

Hej!

Jag har ny dator och har helt nyligen importerat mina mappar från den gamla datorns mailprogram och lagt dom i Lagringsmappar. När jag öppnade min dator i morse så var Lagringsmappar med sitt innehåll till min fasa helt bort dvs samma problem som du råkade ut för.

Mig veterligen har jag inte tagit bort dom själv och jag kan heller inte hitta någon menyväg där man kan välja om dom skall visas eller ej.

Innan jag återställde Lagringsmapparna via min backup fick jag ett plötsligt infall att importera en mindre mapp från den gamla datorn för att se om det skulle skapas nya Lagringsmappar. Till min stora glädje och förvåning så "återskapades" Lagringsmappar och förutom den nya importerade mappen så innehöll dom även mina tidigare imorterade mappar & brev.

Har ingen aning vad som hänt - kanske kan det vara en Bugg i Mailprogrammet!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Hej!

Jag har ny dator och har helt nyligen importerat mina mappar från den gamla datorns mailprogram och lagt dom i Lagringsmappar. När jag öppnade min dator i morse så var Lagringsmappar med sitt innehåll till min fasa helt bort dvs samma problem som du råkade ut för.

Mig veterligen har jag inte tagit bort dom själv och jag kan heller inte hitta någon menyväg där man kan välja om dom skall visas eller ej.

Innan jag återställde Lagringsmapparna via min backup fick jag ett plötsligt infall att importera en mindre mapp från den gamla datorn för att se om det skulle skapas nya Lagringsmappar. Till min stora glädje och förvåning så "återskapades" Lagringsmappar och förutom den nya importerade mappen så innehöll dom även mina tidigare imorterade mappar & brev.

Har ingen aning vad som hänt - kanske kan det vara en Bugg i Mailprogrammet!?

 

Nu har det hänt igen. Lagringsmapparna har försvunnit! Kan nämna att förra gången kom mapparna tillbaka "själmant"

 

Denna gång testade jag med att lägga upp ny mapp under lagringsmappar och då frågas ju om jag vill lägga det som en undermapp till befintliga mappar. Och vips bland tillgängliga mappval dyker lagringsmapparna upp men bara i denna dialogruta, alltså inte under "lagringsmappar".

 

Efter det att jag lagt upp nya mappen dyker alla gamla lagringsmappar upp under inkorgen!!!!

 

 

Hej o hå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Samma bekymmer här! Har ett gmail-konto, så alla mail finns kvar i molnet som enskilda mail. Dock har mapparna i Live mail inte varit samma som i gmail. I Gmail har jag haft ett fåtal mappar och bl.a. ingen lagringsmapp. I nuläget speglas gmail-kontots mappar även i live mail. Luktar synkronisering, men varför just nu och inte tidigare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma bekymmer här! Har ett gmail-konto, så alla mail finns kvar i molnet som enskilda mail. Dock har mapparna i Live mail inte varit samma som i gmail. I Gmail har jag haft ett fåtal mappar och bl.a. ingen lagringsmapp. I nuläget speglas gmail-kontots mappar även i live mail. Luktar synkronisering, men varför just nu och inte tidigare?

Kan du ha ändrat från att hämta e-posten med POP3 till IMAP?

IMAP är ungefär som en synkronisering.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...