Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med drivrutin


absorbenten

Rekommendera Poster

Det är inte sannolikt att du kan hitta XP-drivrutiner till den datorn.

 

Det kan kanske gå att köra XP virtuellt, med hjälp av VirtualBox eller liknande, eller om du köper Windows 7 Pro eller Ultimate så finns det en inbyggd virtuell XP.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är detta som ofta är problemet med Windows 7, att vissa äldre program inte fungerar.

 

Du måste troligen göra som Cecilia tipsar om, eller försöka hitta andra program som kan fungera för din musik.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chipset drivers om du avser dem till processor och andra komponenter från Intel gissar jag att det är Intel som skakar fram. Jag tror inte det är moderkortstillverkare/datortillverkare som gör det.

Och för att ta reda på vilket chipset du har använd CPU-Z.

 

Även om jag aldrig laddat hem dem själv från Intel så kan det vara lönt kolla på Intels site.

 

http://downloadcenter.intel.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Chipset drivers om du avser dem till processor och andra komponenter från Intel gissar jag att det är Intel som skakar fram. Jag tror inte det är moderkortstillverkare/datortillverkare som gör det.

Och för att ta reda på vilket chipset du har använd CPU-Z.

 

Även om jag aldrig laddat hem dem själv från Intel så kan det vara lönt kolla på Intels site.

 

http://downloadcenter.intel.com

 

Tack för svaren!

 

Det står att det är:

Mainboard Model ET1850,

Chipset Northbridge Intel G41 rev. A3

 

Jag får dock bara upp en typ av XP-drivers på intelsidan:

Installs the video graphics driver version 6.14.10.5157 for G41 Express Chipset-based Intel® Desktop Boards with the Intel® Graphics Media Accelerator

 

Är det bara för den inbyggda grafiken eller är det för moderkortet med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...