Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med bränd CD-Första låten utan ljud


DePhaz

Rekommendera Poster

Håller på att bli lite galen. Har bränt ner min Playlist (Youtube klipp från min hårddisk) med hjälp av Realplayer men får problem med första låten. Kan inte begripa vad det beror på men första låten (6:13 lång) har inget ljud, vare sig vid uppspelning i Realplyer eller Windows Media Center. De som kommer senare har ljud. Gjode ett par försök men har som noterat inte fått det att fungera. Gjorde alla inställningar rätt, valde ljud cd och importerade spellistan rätt. Alla klippen får plats och programmet meddelar att CD bränningen avslutats utan problem. Har gjort en liknande CD tidigare och det var inga som helst problem att få det rätt. Snälla hjälp mig att få rätt på detta.

 

(Cd skivorna är för personligt bruk endast. Tyckte det var bäst att skriva det så det inte blir några frågor om copyrigt etc).

 

Edit: I de bästa av världar är det fixat nu. Jag lade första låten sist istället. Antagligen blev det fel när programmet skulle läsa in något så "stort" i början. Filen var ändå inte den (i Mb räknat) största men klippet var det längsta.

 

Edit2: Förresten, är det någon som har en förklaring på varför denna CD skiva funkar så olika beroende på var den spelas. På datorn har jag de olika "ljudspåren" och kan bläddra mellan låtarna men i bilstereon blir det bara ett "spår". All musik spelas i en följd och jag kan inte byta till nästa låt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Edit2: Förresten, är det någon som har en förklaring på varför denna CD skiva funkar så olika beroende på var den spelas. På datorn har jag de olika "ljudspåren" och kan bläddra mellan låtarna men i bilstereon blir det bara ett "spår". All musik spelas i en följd och jag kan inte byta till nästa låt.

 

Kan det vara kvalitén på den färdiga CDn? Som gör att "kvalitén" är inte tillräckligt bra för den ska fungera på bilstereon? Själv använder jag inte SONYs CD-skivor efter många misslyckade bränningar utan använder Verbatim CD och Verbatim DVD-R när jag bränner. För bra kvalité.

Dessutom bränner jag CD med 16x och DVD med 4x för lägre hastighet bättre kvalité. Jag bränner inte ljud-CD utan det blir mest typ http://linuxportalen.se/

så hur det funkar med ljud CD vet jag inte.

http://www.sweburn.com/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske du måste ha ett "ljudgap" 2 sek. mellan låtarna?

Provat ett annat brännarprogram för att bränna ut just musik-CD?

 

Realplayer att bränna med har jag aldrig gjort och tror inte det programmet är speciellt bra heller på detta.

 

Jag använder också Verbatim efter att ha fått många frisbees av andra billigare fabrikat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Använder Verbatim CD-R skivor av denna typ: http://shop.cd-writer.com/catalog/verbatim-azo-cdr80-52x-10pk-jc-verbatim-p-8970.html . Har använt typen förut och vet att de fungerar bra i min brännare. Vilken hastighet jag brännde i minns jag inte men det gick väldigt fört att få ihop skivan. Använde RealPlayer bara för att det var enkelt att använda, bara ta spellistan och lägga in.

 

Kanske måste det finnas ett ljudgap, min musik är ganska "staplad" på skivan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...