Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Konvertera xif till jpeg

lbej

Recommended Posts

Hej!

Jag undrar om det finns något som vet hur man kan konvertera xif fil till jpeg? Har två hårddiskar som jag skall försöka få ut bilder som ligger på hårddisken som en xif fil.

JPEG är inte ett lämpligt format att konvertera till. XIF är Scansofts format för OCR-filer. Konvertera istället till TIFF eller PNG. JPEG lämpar sig inte för annat än fotografier och kvalitén försämras vid komprimeringen. TIFF och PNG är förlustfria format.

JPEG är inte ett lämpligt format att konvertera till. XIF är Scansofts format för OCR-filer. Konvertera istället till TIFF eller PNG. JPEG lämpar sig inte för annat än fotografier och kvalitén försämras vid komprimeringen. TIFF och PNG är förlustfria format.

Tack för svaret, men kan ni hänvisa till något program som jag kan använda för att göra denna konvertering på ett enkelt sätt jag är inte så kunnig på att hantera datorn?

Programmet, som Hankki länkar till i inlägg #2 kan göra det. XIF är en utökning av TIFF och kan i många fall öppnas av bildredigeringsprogram om filändelsen byts till .tif eller .tiff. Så det är möjligt att du inte ens behöver konvertera.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...