Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Konvertera xif till jpeg


lbej

Rekommendera Poster

Hej!

Jag undrar om det finns något som vet hur man kan konvertera xif fil till jpeg? Har två hårddiskar som jag skall försöka få ut bilder som ligger på hårddisken som en xif fil.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JPEG är inte ett lämpligt format att konvertera till. XIF är Scansofts format för OCR-filer. Konvertera istället till TIFF eller PNG. JPEG lämpar sig inte för annat än fotografier och kvalitén försämras vid komprimeringen. TIFF och PNG är förlustfria format.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JPEG är inte ett lämpligt format att konvertera till. XIF är Scansofts format för OCR-filer. Konvertera istället till TIFF eller PNG. JPEG lämpar sig inte för annat än fotografier och kvalitén försämras vid komprimeringen. TIFF och PNG är förlustfria format.

 

Tack för svaret, men kan ni hänvisa till något program som jag kan använda för att göra denna konvertering på ett enkelt sätt jag är inte så kunnig på att hantera datorn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet, som Hankki länkar till i inlägg #2 kan göra det. XIF är en utökning av TIFF och kan i många fall öppnas av bildredigeringsprogram om filändelsen byts till .tif eller .tiff. Så det är möjligt att du inte ens behöver konvertera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...