Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hänvisad till fel hemsida dk istället för sv


Whoschmidt

Rekommendera Poster

Hej

 

Jag har startat ett konto hos sfanytime.com svenska sajten. Nu när jag slår in denna adress så kommer jag alltid till den danska sajten?

knappar in sfanytime.com så kommer jag till http://sfanytime.com/da-DK/?a=1 jag tänkte att jag ringer dessa och förklarar situationen och dessa förstod inte riktigt vad som har hänt. Jag tänkte att jag prövar den bärbara datorn men den gör samma sak.

 

Vad skall jag göra? Jag har rensat cookies mm.

 

Tacksam för hjälp.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att du använder Internet Explorer. Följande kanske ger något:

Internet-alternativ - fliken Allmänt - knappen Språk

Vad listas det för språk där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att du använder Internet Explorer. Följande kanske ger något:

Internet-alternativ - fliken Allmänt - knappen Språk

Vad listas det för språk där?

 

Hej

 

Sv är det listat.

 

Körde igenom med Norton virusprg och där hittades inga fel. Mycket skumt. Kanske du har fler tips Cecilia? Tack för du tar dig tid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilken internetleverantör har du? Det är inte helt omöjligt att du har en som även är verksam i Danmark och därför tilldelas en dansk ip.

 

Eller så är det så enkelt att sf försöker slå upp din ip och gör fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har Telia idag.

Det som kan nämnas också är i fredags så blev min viaplay.se som jag har konto via samsung apps också dansk men på datorn är den svensk. vet ej om det kan hänga ihop.

 

Stormuffin, vad skall jag göra för att få en sv ip om det nu blir dansk via Telia?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Prova med att gå in på http://www.whatsmyip.org/ip-geo-location/'>http://www.whatsmyip.org/ip-geo-location/ knappa in din ip-adress. Den kan du få fram genom att gå in på http://www.whatsmyip.org/

 

Om kartan visar Danmark så har du nog fått en dansk ipadress. Då får du kontakta Telias kundtjänst och förklara att du tycks ha fått en dansk ip och skulle vilja ha en svensk istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gick in på ip adress sökning och den ligger i Sverige.

Tack för tipset ändå. Felsökning får fortsätta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har kontrollerat ytterligare. Alltid när jag skriver .com så kommer jag till danska sidorna. Tex viaplay.com direkt till den danska. Skriver jag viaplay.se så kommer jag till den svenska. Fungerar tyvärr inte med sfanytime.se för där kommer jag också till den danska webplatsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Sv är det listat.

 

Körde igenom med Norton virusprg och där hittades inga fel. Mycket skumt. Kanske du har fler tips Cecilia? Tack för du tar dig tid

 

Hej Cecilia, du har inte fler tips & tricks så jag kan lösa mitt problem. Känner att jag inte kommer någonstans :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det behövs nog en webbutvecklare som vet hur webbsidor brukar ta reda på vilket språk som ska visas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir det här på svenska?

http://sfanytime.com/sv-Se/?a=1

 

Hej

 

Nu blir det svenska. Har testat det tidigare men när jag loggar in och sedan ut så blir det på danska igen. Man kan lösa det enl ovan men problemet består ju varje gång man .com och den skall hänvisa till sv och då åter till dk. Tack för du tar dig tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surfar du via en proxy? Om du gör det och proxyn befinner sig i Danmark så är det klart att du kommer till den danska sajten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Surfar du via en proxy? Om du gör det och proxyn befinner sig i Danmark så är det klart att du kommer till den danska sajten.

 

Hej

 

Jag är inte så bra på detta. Vad menar du med proxy? Hur gör jag för att ändra det så det bli svenska istället? Har idag en router d-link 655. Har den något med proxy att göra?

 

Tacksam för insruktion.

 

Trevlig helg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En proxy är en dator, som fungerar som mellanlager för nättrafiken. Eventuell proxy ställs in i webbläsaren. Om du använder IE så bör proxy-inställningarna finnas under Internetalternativ. I Firefox: Redigera -> Inställningar -> Avancerat -> Nätverk Inställningar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Tittade i internetalternativ. Hittade proxy men där var inget iklickat eller dyligt. Klicka man i så skulle man skriva in en adress. Vilken vet jag inte mm?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som Cecilia skriver använder man numera normalt inte någon proxy-server. Proxy används oftast om man vill surfa anonymt. eller t.ex. se SVT-play i utlandet. Utländska IP-nummer blockeras av upphovsrättsliga skäl. Här kan du hitta gratis proxy-servrar i Sverige om du vill pröva om det hjälper.

http://aliveproxy.com/proxy-list/proxies.aspx/Sweden-se

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Har nu löst Viaplay. Det visade sig att Viaplay hade fel inställningar på min ip adress hos sig. Trots man ringde dessa så var supporten att felsökning pågick. Efter en vecka mailade jag dessa och ytterligare en vecka så löste dom problemet. Tror ni att man fick någon ersättning för att det inte har fungerat enl avtalat NEJ.

 

Sf anytime bör det vara samma sak med. Konstigt att flera stycken tabbar sig samtidigt!!

 

Jag vill tacka alla som har försökt att hjälpa mig.

 

God Jul och Gott Nytt År.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Troligen så har viaplay, sfanytime med fler en gemensam källa till sin information, för det är ju inte så att varje webbplats med olika språk håller reda på det på egen hand, t ex kan det ju tänkas att IP-adressen har flyttats från danska Telia till svenska och någon har inte fått reda på ändringen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...