Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Grafikortsfel


scrubsfan

Rekommendera Poster

Hallå har problem med altingen min skärm eller mitt grafikort. Min skärm stängs av och går till "no signal" 20 sekunder efter jag har loggat in på min användare på datorn. Jag har prövat med 2 olika skärmar och en hdmi tv, jag har prövat båda skärmarna på 4 olika uttag på 2 olika grafik kort (har 2 i datorn AMD radeon 6800).

Har låtit datorn var avstängd ett tag för att den inte ska vara för varm, har också låtit skärmen vara avstängd tills det har gått 1 minut och det funkar fortfarande inte. har kollat så att allt är inkopplat men kan fortfarande inte få igång skärmen. Kollat på felsäkert mode så att de inte ska vara några fel på grafikorten. Jag har till och med öppnat datorn för att titta om det är något som inte sitter men inget fel där heller.

 

Någon som har några tips ? kommer inte på något mer :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa och ta ur det ena grafikkortet. (det undre är det ofta som ska tas ut #)

Funkar datorn då

ta ut det övre grafikkortet och sätt i det kort som satt i det undre slotet i det övre slotet

och glöm inte att koppla in 12V PCI-E matningarna från nätaggregatet till grafikkortet också.

Funkar datorn då också

 

är det inget fel på grafikkorten.

Utan då är det nått annat.

 

Vilket nätaggregat har du?

 

# det finns moderkort där man ska köra ett ensamt grafikkort i det undre slotet men då medföljer ofta ett VGA-switchcard som ska sitta i det övre slotet när man kör med ett grafikkort.

Vilket moderkort har du, fabrikat och modell?

 

Och allt det här fibblandet med grafikkort gör du givetvis på er rostfria diskbänk (bra jord)

du har bomullskläder på dig

är barfota

och tar i diskbänken med handen varje gång innan du rör nått i datorn.

För att hindra skador från statisk elektricitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...