Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Mobilt bredband vägrar ansluta, hjälp!


linalolzor

Rekommendera Poster

Hejsan.

 

Jag har ett tele2 mobilt bred band som ibland få för sig att vägra ansluta. Vanligtvis när detta händer fungerar det igen efter ominstallation, men inte denna gången.

 

Detta meddelande kommer upp när jag försöker ansluta: "Fel: 720: Det gick inte att upprätta en anslutning till fjärrdatorn. Du kan behöva ändra nätverksinställningarna för den här anslutningen."

 

För det första, jag är ingen teknisk person, men jag har varit och tryckt och ändrat på allt möjligt under "kontrollpanelen-nätverk och Internet", jag har varit och pillat på brandväggen, men inget jag gör verkar fungera.

 

För det andra, jag tror att problemet kan ha och göra med en installation jag gjorde innan Internet gav upp. Jag försökte installera AVG 8.0 antivirus, och den installationen gick åt fanders. Datorn kunde inte avsluta installationen, men kunde inte eller avinstallera programmet. Fick då ladda ner ett program som "tvångs-avinstallerade" AVG och radera alla avg-filer.

 

Detta är allt jag vet, om ni vet något som kan hjälpa mig så vore det jättebra. Observera att jag är helt värdelös på tekniska ord och ting, så ni får lov och prata ITbebisspråk med mig.

 

MVH Lina

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kunde ju skriva hur du ansluter till internet. ADSL, mobilt eller fiber(Ethernet)

 

Som sagt, jag är värdelös med teknik, så jag förstod inte mycket av det du skriv. Men kanske är svaret USB? Det är ett ubs internet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppa då i modemet i en annan USB-kontakt än du haft den istoppad i tidigare, då installeras drivrutinerna om igen. Se även till så att det verkligen blir kontakt, jag har själv haft problem med de 2 USB-modem jag använt. Observera att detta kan ta några minuter.

 

Modemen brukar lysa med blått sken när det kopplat upp färdigt och grönt innan det är färdigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stoppa då i modemet i en annan USB-kontakt än du haft den istoppad i tidigare, då installeras drivrutinerna om igen. Se även till så att det verkligen blir kontakt, jag har själv haft problem med de 2 USB-modem jag använt. Observera att detta kan ta några minuter.

 

Modemen brukar lysa med blått sken när det kopplat upp färdigt och grönt innan det är färdigt.

 

Gjort detta x antal gånger. inget fel med drivrutinerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Det brukar ju lösas sig när modemet flyttas. Om felet beror på den misslyckade avinstallationen eller ditt "pillande" så kanske det problemet måste åtgärdas först.

 

Prova att avinstallera Tele2:s Connect, och starta om datorn.

Sätt sedan in modemet på nytt för att göra en ny installation av programmet. Du lär behöva PIN-koden om jag minns rätt.

 

Om detta inte fungerar så får du ringa Tele2:s support.

 

Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...