Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med enhetsbackupJJ


tyraojan

Rekommendera Poster

Jag har operativsystem Vista. Jag har gjort enhetsbackup med Nero´ Back it up till extern hårddisk Jag fick problem med Vista på C partiionen och enda lösning var HP recovery. Nu skulle jag försöka få tillbaka enhetsbackupen till C men får svar att partitionen är för liten på C. C är på 218 GB och 201 GB är ledigt. Det som finns på C är Vista. Enhetsbackupen är på 90,54 GB. Finns där någon spärr i systemet så att C inte vill ta emot???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör du återkopieringen?

 

Om Windows-filerna finns på den externa hårddisken så kan du inte kopiera tillbaks dem till den interna hårddisken när Windows på den interna hårddisken är igång. Du behöver starta från en CD-skiva eller något annat så att inte Windows är igång.

 

Har du läst i manualen? http://www.nero.com/enu/support-backitup-and-burn-manuals.html?language=sve

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har har backupen på en portabel hårdisk och jag har bränt skiva Nero att starta datorn med och jag har läst Neros manual men kan inte se ngt var på mitt problem. När jag kommit så långt att jag skall starta överföringen får jag svaret::v Valt mål har en mindre storlek. Välj en annan partition eller hårddisk. Målet är (sda1) och är på 218,87 GB och där ligger minumum Windows på ca 18 Gb och det jag vill överföra är på 90,54 GB så jag förstår inte svaret i systemet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är partitionen lika stor som den var förut?

Ser du filerna på hårddisken eller ligger de där i någon sorts packat format?

 

Målet är (sda1) och är på 218,87 GB
Är storleken från återställningsprogrammet?

Finns det något ledigt utrymme på hårddisken så att det går att utöka C:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte ändrat på partitionen. På de den fasta hårddisken finns C: (sda1) och D:där finns HP recovery.

På den portabla hårddisken ser jag ett antal filer på 3,96.

Storleken är från återställningsprogrammet. det går inte att utöka C. Den portabla hårddisken där jag har backupen är totalt på ca 500 GB och jag har väl använt ca 150 GB på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och du följer manualen avsnitt 14.4.1?

Har du markerat att du vill återställa MBR?

Väljer du att återställa till C: eller till ursprunglig hårddisk? Pröva med det andra alternativet.

 

Går det att extrahera enstaka filer enligt 14.4.2?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...